Gå til innhold

Teknisk kontroll i Trondheim ikveld!

Ranger emnet

Xplod

Anbefalte innlegg

Politiet tar inn ungdomsbiler i byen ikveld og sender de til biltilsynet for teknisk kontroll. Sto 3 rader i kø når jeg kjørte innom for å se :P

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er Trafikkavsnittet som avholder denne kontrollen, ikke ordenspolitiet, eller andre avsnitt fra Sør-Trøndelag Politidistrikt.

Trafikkavsnittet har som HOVEDOPPGAVE å sjekke ungdomsbiler, avholde fartskontroller og drive annen virksomhet i trafikken. Alle andre fra politistasjonene i Trondheim får huke voldtektsmenn, narkofolk osv.

Syns det er utrolig bra at bilene blir vinket inn til kontroll. Da kan jo ungdommene få en pekepinn på at de kjører biler som kanskje ikke er helt i tråd med gjeldene regler, og kan rette på dette. F.eks hvis det blir funnet alvorlig feil på senking eller lignende, så kan jo det redde liv.

-

Omega-A

Det er ikke tøft å være død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Trafikkavsnittet som avholder denne kontrollen, ikke ordenspolitiet, eller andre avsnitt fra Sør-Trøndelag Politidistrikt.

Trafikkavsnittet har som HOVEDOPPGAVE å sjekke ungdomsbiler, avholde fartskontroller og drive annen virksomhet i trafikken. Alle andre fra politistasjonene i Trondheim får huke voldtektsmenn, narkofolk osv.

Syns det er utrolig bra at bilene blir vinket inn til kontroll. Da kan jo ungdommene få en pekepinn på at de kjører biler som kanskje ikke er helt i tråd med gjeldene regler, og kan rette på dette. F.eks hvis det blir funnet alvorlig feil på senking eller lignende, så kan jo det redde liv.

tulling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Dette er så morsomt. Folk kaller andre for tulling for at de påpeker at Politiet faktisk gjør en god jobb med å fjerne trafikkfarlige biler fra veien.

"Kappa fjærer og 45 graders vinkel på felga gir meg verdens beste veigrep"

DET er tullinger det.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell i prinsippet for at bilene på norske veier bør være sikkre, slki at det ikke fører til skader og ulykker i trafikken.

Men kan jo aldri eliminere ungdommelig dumskap.

Her skjer detingenting før du runder 23-24 eller en i bygda eller vennegjengen smeller ordntlig gjerne med alvorlig utfall for sjåfør/passasjerer..

Synd å si det men sånn kommer det alltid til å være..

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tulling...

Jeg for min del syns det er greit om politiet fjerner en bil fra veien med elendige bremser som kanskje ville stått halvveis inn i bagasjerommet mitt en gang jeg står og venter på grønt lys. Tullinger er de som tuter og kjører på lykke og fromme med et falleferdig vrak og setter alle andre i fare. Jeg har ingenting å være redd for om jeg skulle støte på en teknisk kontroll, så jeg hilser dette velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Dette er så morsomt. Folk kaller andre for tulling for at de påpeker at Politiet faktisk gjør en god jobb med å fjerne trafikkfarlige biler fra veien.

"Kappa fjærer og 45 graders vinkel på felga gir meg verdens beste veigrep"

DET er tullinger det.

Har lite med virkeligheten å gjøre det du skriver..

Kjenner folk som mista skilta på bilen sin fordi de ikke hadde TÜV papir på felger..

Greit nok at det var litt stort, 19" på en TT men ikke ekstremt.

Også skal dem driver å pirke på senkefjærer som forrige eier har montert og du ikke har papir lenger, også ganske irriternde.

TÜV på eksos som ikke bråker, hva er vitsen?

Må sende til labratori kontroll for å sjekke lydnivå og lignende.

Møkkafolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider