Gå til innhold

Teknisk kontroll i Trondheim ikveld!

Ranger emnet


Xplod

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At noen skulle miste skiltene på stedet pga manglende TÜV-papirer på 19" felg synes jeg er lite sannsynlig - i høyden ville det vel resultere i en mangellapp.

 

En mangellapp som man ikke får utbedret vil jo ende med klipping av skilt.

Det var forsåvdit da biltilsynet hadde nattlig raid og sendte alle rånebiler ned til lillestrøm trafikkstasjon fredag natt for en stund siden..

 

Det var jo ikke værre en å vise bilen med vinterdekkene men det ble loggført at han hadde blitt "tatt" med super-trafikfarlige 19" felger så neste gang ble det bot fikk han beskjed om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mangellapp som man ikke får utbedret vil jo ende med klipping av skilt.

Så han må allerede fått en mangellapp pga felgene da?

Det var jo ikke værre en å vise bilen med vinterdekkene men det ble loggført at han hadde blitt "tatt" med super-trafikfarlige 19" felger så neste gang ble det bot fikk han beskjed om

Det er vel kanskje en grunn til at han har fått mangellapp først, og senere blitt avskiltet? F.eks feil felger/rulleomkrets/sporvidde/innpress/at felgen ikke tåler tillatt aksellast osv osv...

 

Det er ingen som får bøter (!) pga. 19" felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner folk som mista skilta på bilen sin fordi de ikke hadde TÜV papir på felger..

Greit nok at det var litt stort, 19" på en TT men ikke ekstremt.

 

Også skal dem driver å pirke på senkefjærer som forrige eier har montert og du ikke har papir lenger, også ganske irriternde.

Det koster 550 kroner å slippe den irritasjonen, og den er pålagt. Det finnes altfor mange luringer som mener at kapping av fjærer er en flott måte å senke biler på, så jeg skjønner godt at de vil ha litt kontroll på det. Ikke så veldig morro når de krasjer, og folk blir lemlesta, og det går frem at kjøreegenskapene var bortinatta pga feil dekk og kappa senkefjærer. Og ja, det finnes eksempler på dette, og ja, jeg har sett en del av dem.

Kjøper man en bil som er senka, så må man regne med at de vil pirke på det. Er det gjort skikkelig, er det nada problem å få det godkjent. Har hatt to senkesett på min bil, begge har jeg godkjent uten problemer.

 

Og når det gjelder felger, så skjønner jeg egentlig at Biltilsynet stoler mer på bilfabrikanten/TUV som sier at felgene ikke passer på bilen, enn en verdensmester bak rattet som syns felgene var skamgromme på bilen.. :D

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster 550 kroner å slippe den irritasjonen, og den er pålagt. Det finnes altfor mange luringer som mener at kapping av fjærer er en flott måte å senke biler på, så jeg skjønner godt at de vil ha litt kontroll på det. Ikke så veldig morro når de krasjer, og folk blir lemlesta, og det går frem at kjøreegenskapene var bortinatta pga feil dekk og kappa senkefjærer. Og ja, det finnes eksempler på dette, og ja, jeg har sett en del av dem.

Kjøper man en bil som er senka, så må man regne med at de vil pirke på det. Er det gjort skikkelig, er det nada problem å få det godkjent. Har hatt to senkesett på min bil, begge har jeg godkjent uten problemer.

 

Og når det gjelder felger, så skjønner jeg egentlig at Biltilsynet stoler mer på bilfabrikanten/TUV som sier at felgene ikke passer på bilen, enn en verdensmester bak rattet som syns felgene var skamgromme på bilen.. :D

 

Hvordan i helvete skal man få TÜV papirer på felger????

Har du noengang fått det på felger du har kjøpt?

 

IDIOT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir overrasket over at det finnes folk på bilforumet som faktisk klarer å komme med mer idiotiske utsagn enn det biltilsynet kan!!

Er det mulig..

 

Når biltilsynet spør om TÜV papir på felger så er det det samme som å si at "hei, jeg liker ikke bilen din, derfor bestemmer jeg at du ikke skal få skilt på den"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såså...

 

The newest wheel in the mesh design "Crossline" family from RH, the NF is a 1-Piece wheel with a silver finish and stainless steel lip. It has TUV approval for Mercedes ML's up through the ML55 and BMW X5 up to the 4.8L.

http://www.rh-wheels.com/index.cfm?P=wheels_detail&PID=142100

 

Så kjøper du slike hjul til ML'n din så får du TüV godkjente felger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i helvete skal man få TÜV papirer på felger????

Har du noengang fått det på felger du har kjøpt?

 

IDIOT

1. Hvordan du får TUV-papirer på felger? Du kjøper felger som er TUV-godkjent.

2. Har jeg noen gang fått det? Nei. Har jeg noen gang kjøpt felger? Nei (har heller ikke hatt behov for TUV på mine, da de er innafor krava til det man kan øke).

3. Jeg kan godt være en idiot i dine øyne, det bryr meg ca nada, spesielt når grunnlaget baserer seg på at du ikke helt vet hva du uttaler deg om. Tenk litt mer igjennom hva du skriver før du trykker send. Selv om ikke du har hørt om noe, så betyr ikke det at det ikke finnes.

Ta en tur på Google eller eBay og søk litt etter ord som "TUV", "wheels", osv. :)

Et lite eksempel;

http://search.stores.ebay.com/The-Wheel-Exchange_tuv_W0QQfciZ4QQfclZ4QQfsnZTheQ20WheelQ20ExchangeQQfsooZ1QQfsopZ1QQfsubZ10QQftsZ2QQsaselZ18883438QQsofpZ0

Og vips har du funnet diverse TUV-godkjente felger. :)

 

Blir overrasket over at det finnes folk på bilforumet som faktisk klarer å komme med mer idiotiske utsagn enn det biltilsynet kan!!

Er det mulig..

Hehe, hvorfor var det idiotisk..? Fordi jeg påpekte at det fantes TUV-godkjente felger..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at dersom rulleomkretsen ikke endres med mer enn +-5% og den totale sporvidden ikke endres med mer enn 15mm pr aksel og slitebanen ikke stikker utenfor skjermene så er det godkjent med ettermarkedsfelger selv om de ikke har tüv godkjenning?

 

Unntaket er vel når felgene har radikalt design med utstående senter osv osv...

 

Fartsgrensene er jo som de er, men det er politikere som bestemmer de. Statens vegvesen har bare som oppgave å merke politikernes bestemmelser. Slik er det iallefall her i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jaja.. :)

Legg forøvrig merke til ":D" som var bak setningen du hisset deg opp over.

Var ikke helt ment som noe støtteerklæring, det var bare en påpekelse om at regelverket er der, det gjelder for alle, og at når man går utover regelverket, så må man jo regne med å få litt stress for det, uansett hvor dumt man syns det er.

Men om du tror det er fordi dem ikke liker deg, så får du heller leve i den troa.

 

Angående fartsgrensene, så får vi heller ta det en annen dag, og i en annen tråd. Men om du snakker om 30-sona forbi huset mitt, så er jeg "helt ok" med den, og syns den er laget med godt grunnlag (tatt i betraktning de personene på rundt 6-7 år som løper rundt) (ellers er jeg enig i at noen av sonene forundrer meg litt).. :D

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår