sqrensen Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Jeg vurderer og sette inn trimkam i bilen, men er litt usikker på hvor mye jobb det er å ta den ut og sette inn en ny. Noen som har noen tips???:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimples Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 ekke mye jobben det, spørs hvor hendig du er det. På sierran eg hadde brukte eg en liten time av og på.. Siter Opel Omega MV6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 @Dimples: Prøv å vit hva du prater om før du uttaler deg.. ;) Sierra og c20ne er ikke det samme... Svar på spm: Den vanlige er å ta av hele toppen og bytte kammen, for så å montere sammen alt. Går fort 5 timer. Grunnen er at vippearmene ligger under kammen og disse hindrer man å fra ut kammen. Det finnes spesialverktøy for å holde fast toppen, slik at man kan ta av kun kamhuset på c20ne(uten å bytte toppakning), men det er slik som som regel bare merkeverksted har. Skal du handle trimkam så ville jeg rådet deg til å kjøpe noe mellom 290 og 300 grader. Ev. sinteste kammen for hyd.løftere. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Det finnes speialverktøy for å klemme ned vippearmene, hvis du ikke har dette, må du av med toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bertone Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 300 grader blir litt vel mye på en gatemotor. Vil heller gått mot 288/292 eller noe. På C20NE så bør man oppgradere vippearmer og ventilfjører samtidig. Siter x Opel Lotus Omega, prosjekt x Opel Zafira OPC x Opel Combo 2.0 16v turbo x Opel C20LET 684hk (dragracemotor under videre bygging) x BMW S38B38 (turbobygging pågår) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Mellom 290 og 300 står det.. ;) Jeg hadde gladlig kjørt med 300 grader til daglig. Har enem a7 på bruksbilen, og det er bare en vits. Er en grunn til at man bytter som regel. Menmen, sugetrim suger uansett.. :D Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opasb Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 skal bygge en omega bilcrossbil...lurer på om dere vet om en kam som passer ypperlig til det? pris og eventuelt hvor man får tak i. Siter Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil) Bmw 325i 87, Rallycross National Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challis Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Helt sant at det finnes verktøy for å presse ned vippearmene, og dra ut kammen. Og dette fungerer fint på c20ne. Men det spørs veldig hvilken bil den står i. Er det en Vectra, går det veldig bra. Men er det derimot i en omega, vil du slite litt. Noen som kan tenke seg hvorfor? Du må nok av med hele kamakselhuset. Og da bør nok toppakningen byttes også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 trur ikke man må ut med hele huset nei.. Det er ganske god plass fremover.. Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Ligger en Enem T9-F6 kam til salgs på "Deler" forumet ;) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Hvordan er turbo bygging på orginal motor? hvor mange bar tåler detta? 0.7? 0.2? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 trur ikke man må ut med hele huset nei.. Det er ganske god plass fremover.. Men kammen må dras ut på fordelersiden... Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Hvordan er turbo bygging på orginal motor? hvor mange bar tåler detta? 0.7? 0.2? Hør med http://www.jma.no Han har laget mange ne turbo Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 de hadde bare til c20xe... jeg har jo c20ne Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Men kammen må dras ut på fordelersiden... Uff.. det burde jeg ha husket....:crazysant: Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.