Gå til innhold

Line-out på fabrikkmontert radio

Ranger emnet

pettergutt

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2006-modell avensis med fabrikkmontert radio som henger sammen med alt annet i bilen (sat.navi.ol) Denne er det da selvfølgelig veldig vanskelig å bytte i en annen radio, pluss at det vil se helt fjernt ut.

Men......er det mulig å finne en line-out bak på en slik radio? Eller går det an å kjøpe en dings som lager line-out fra høytalerutgangen, eller er dette bare lureri?

Jeg har sett litt på autotoys.com å funnet en del produkter som påstår å kunne lage et signal enten fra nevnte høytalerutgang eller fra en av kontaktene bak på radioen.

Vet noen om det faktisk er en line-out på den radioen jeg har?

Har veldig lyst til å bruke en forsterker og noen 12-tommere jeg har liggende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2006-modell avensis med fabrikkmontert radio som henger sammen med alt annet i bilen (sat.navi.ol) Denne er det da selvfølgelig veldig vanskelig å bytte i en annen radio, pluss at det vil se helt fjernt ut.

Men......er det mulig å finne en line-out bak på en slik radio? Eller går det an å kjøpe en dings som lager line-out fra høytalerutgangen, eller er dette bare lureri?

Jeg har sett litt på autotoys.com å funnet en del produkter som påstår å kunne lage et signal enten fra nevnte høytalerutgang eller fra en av kontaktene bak på radioen.

Jeg anbefaler deg å kjøpe et ombygnings sett til din Avensis.

Det vil si at du tar ut hele Head Uniten din og skrur fast en deksel som fyller hele dette rommet og som samtidig har en Din standard som gjør at du kan slenge inn en standard head unit.

Du får også kjøpt kit fra bla. Alpine som gjør at du kan styre feks Alpine spillr fra rattet osv.

men dette koster jo litt da...

KAn med stor sikkerhet si at det IKKE er Linje utgang på din orginale Head Unit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sett en 06 mod avensis? skjønner godt att eieren ikke vil begyne å rive ut headunit der! det er jo kjørecomputer,navi++++++

ta en titt på http://www.autohifi.no/prodliste.php

3sixty tror jeg er midt i blinken for deg....ellers så er det ikke noe problem å få overganger fra høynivå til lavnivå,ikke verdens beste alternativ,men det funker....

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!!

Jeg har skrudd på mange Avensiser også... også 07' utgaven..

Og så vidt jeg veit så sitter ikke nav delen i spilleren men over. Slik at jeg tror det er mulig å ha fungerende nav selv om du bytter ut head uniten..

Jeg mener at heat uniten KUN har med lyden å gjøre. Når du feks styrer naven bruker du fjernkontroll og mottager sitter i skjermen.

13.jpg

men for all del... finn på noe annet.. var bare et forslag....

Veit bare at Alpine, som vi fører på jobben jobber stadig med sånne løsninger på nye biler... Hvis de ikke gjorde det ville de jo tape marked mer og mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kødd at bilprodusentene skal gjøre det så vanskelig å få litt bedre lyd i nye biler.

Det av høytalere i biler selv til rundt millionen ny er jo skremmende sørgelig.....

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kødd at bilprodusentene skal gjøre det så vanskelig å få litt bedre lyd i nye biler.

Det av høytalere i biler selv til rundt millionen ny er jo skremmende sørgelig.....

Jeg veit... De skal absolutt spare inn på ting som ikke burde vært spart på.

Mitt beste eksempel er fra da jeg skrudde på en Cadillac 2006

Jeg strak noen ledninger igjennom midtkonsollen, gjennom torpedoveggen og frem til batteriet.

Når jeg dro litt i ledningene i motorrommet kom kablene jeg strakk borti en slange til airCondition anlegget som

IKKE HADDE SLANGEKLEMME

dette førte til at den hoppa av nippelen og vi merka ikke dette før hele bilen var fylt med vann.

Fikk erstatningskrav på 60.000,-

Bare på grunn av at fabrikken skulle spare penger på å ikke montere en slangeklemme!!! :(

Dette gjelder forresten mange bil produsenter, og dette med god lyd er jo ekstra utstyr for det meste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det du trenger på lager. Bare ta en tur nedom etter helgen, så fikser vi det. Koster ikke mange kronene eller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det du trenger på lager. Bare ta en tur nedom etter helgen, så fikser vi det. Koster ikke mange kronene eller.

Hva slags produkt eller løsning er det vi snakker om her? Link?

Ellers mange gode svar her, takk:)

Bare fortsett diskusjonen, det er jo et tema som bare blir mer og mer aktuelt ettersom bilprodusentene mer og mer går over til vanskelige løsninger for folk som vil bytte audiodeler i bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt at det er lineout på radioen din.

Det finnes en "dings" som benytter seg av høytaler-utgangen på spilleren din ja. Den omformer høynivå signal til lavnivå signal. Disse i OK kvalitet (ikke biltema osv) skal være meget kurrant å bruke til sub. Skal du bruke ekstern amp på mellomtone/diskant også så bør du investere i en slik for å ikke minste lydkvalitet: rockford signal prosessor .

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å tjene penger på "Prestige Sound System" pakkene sine :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke sett en bil som ikke har OEM adapter da, men da må selvfølgelig den gamle spilleren ut, sånn er det bare.

Når jeg kjøper bil ser jeg alltid etter om det er greit å montere f.eks Pioneer CD/navi spiller, går ikke det er det ikke aktuellt å kjøpe bilen.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det slik at den RF signal processor gir grafisk informasjon i original display? ellers synes jeg den var unødvendig dyr... :shake

holdt på med en digger Bmw 4w og der var cd spilleren separert fra displayen og da måtte bestilles en extra plate som dekte over det hele... Blaukpunkt har mange løsninger til slike OEM spillere og.. :)

den høy nivå overgangen er ikke annet en en spennings deler med motstander og e par kondis på hver kanal .. skal den ha bedre kvalitet må eventuelt kvaliteten på disse komponentene endres. grunnet "dårligere lydkvalitet" er først og fremst at signalen har allrede passert forsterkeren i spilleren...og den er som regel ikke spesielt bra.

Beste er å gå inn i elektronikken og hente riktig signal :) og legge egen "line out" isteden... jeg kommer til å kunne gjøre det på hvilken som helst spiller etter nytt år :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider