Gå til innhold

Galvaniserte dører- kom galvaniserte dører til volvo 240 etter 86mod. Men stemmer det

Ranger emnet


killerFly

Anbefalte innlegg

Jeg hørte at det va en som snakkte om at det kom galvaniserte dører til volvo 240 etter 86mod. Men stemmer dette? Vet det skal være gavaniserte dører til 740 på denne tiden.. Men er det til 240 også????

Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her..

 

Proskjektsiden og oversikt over bilene..

http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det va noe oxo! hørte det var noen som hadde dyppet et helt 240 karoseri i sånn galvanesering! men når di skulle skru den sammen igjenn, så var det nesten ingenting som passet lengre! :(

Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her..

 

Proskjektsiden og oversikt over bilene..

http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte av en i familien som drev et firma som solgte tynnplater til volvo før, at de oppgraderte lakkverkstedet i '88 eller no, så han mente at alle '89 mod og utover hadde galvanisert kaross. Er ikke helt sikker da men.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust kommer helt ann på hvem som har eid\eier bilen og hvor i landet den har rullet. I byene og langs de store veiene er det salt, noe som ødelegger mye. Jeg har en amazon fra 68 som er så å si rustfri, så har jeg en 78mod 242 med rust i brønner og hjulbuer. En kamerat av meg har en 87 mod 245 med rust over hele, hull i kanaler osv...... Så alder\mod har lite å si, det er vedlikeholdet opp gjennom årene som er avgjørende, i tillegg til hvor den har kjørt. Et greit exempel er california i USA. Der er tectyl et fremmedord. Bilene er kun lakkert under med ett eller annet, oxo 240`ene, og de er rustfrie, har nesten aldri sett rust. Det er kun pga. det tørre klimaet året rundt.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust kommer helt ann på hvem som har eid\eier bilen og hvor i landet den har rullet. I byene og langs de store veiene er det salt, noe som ødelegger mye. Jeg har en amazon fra 68 som er så å si rustfri, så har jeg en 78mod 242 med rust i brønner og hjulbuer. En kamerat av meg har en 87 mod 245 med rust over hele, hull i kanaler osv...... Så alder\mod har lite å si, det er vedlikeholdet opp gjennom årene som er avgjørende, i tillegg til hvor den har kjørt. Et greit exempel er california i USA. Der er tectyl et fremmedord. Bilene er kun lakkert under med ett eller annet, oxo 240`ene, og de er rustfrie, har nesten aldri sett rust. Det er kun pga. det tørre klimaet året rundt.

 

Jeg har hvertfall ikke ment at alder eller mod har alt og si.

Hehe. Hadde vært sinnsykt digg å slippe å bekymre seg for rust ja.

Men, der er det vel mye falmet lakk og plastikk? Med tanke på sola.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skillet kom i -87 -88 ja, som noen antyder. Har to like biler. En -87 og en -88 og -87'en er rusten på en helt annen måte enn den galvaniserte -88'en.

 

Det finnes to måter å galvanisere på. Varmgalvanisering (som på spiker og autovern) og med elektrolyse som på bla bilkarosserier.

Sistnevnte blir veldig tynt lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår