Gå til innhold

Hjelp til baffelringer!

Ranger emnet

hc_TK

Anbefalte innlegg

har en litt ustabil sirkelverktøy, men har du noen gang prøvd å holde inn strømknappen på fresen(er ikke noe låsemekanisme for å holde den gående) og snurre rundt på fresen samtidig. Det ble litt vrient..

Får gjøre et nytt forsøk i morgen tror jeg.

Teip I/O knappen inne, så napper du bare ut stikket, er sånn jeg har gjort det på min fres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mr audio art sa seg villig til å lage til meg hc_tk, må bare få stumpen i gir og få målt opp, men er jo alltid noe annet å gjøre.. :|

For penger eller gratis? har fått tilbud av Dag, men tenkte å prøve en gang til før jeg betaler for meg..har alt for snaut med penger om dagen! Målene har jeg jo klare da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som Pål earthquake sa er dette ikke så vanskelig om man har en fres.

tommen: de fresene du viser fungere greit men for alle oss andre som har billig verktøy er lettere å bruke den fresen uten kulelager :) kløa er som epifant sa: sirkelsjablong!

ELLER en lang pinne/linjeal som festes til senteren av åpningen -den skal kunne gå rundt- og lengden justeres etter ønsket diameter på ytterste mål og man fresser helt gjennom for å der etter fresse indre åpning helt ned, det som er vanskelig er at man må frese litt av gangen og justere fresen i Z aksen i minus retning ;) -som Pål sa trenger man ikke å være rakket forsker :)

hc_tk: den av/på brytteren er for lengst kortsluttet hos meg men bruker en brytter ved stykk kontakten ;) bare sørg for å holde fresen ved påslag da den har en kjedelig tendens til å rotere rundt seg selv:) har laget ringer mange ganger på denne måtten, kanskje lage en bilde serie ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en gang til og fikk laget et par sett baffelringer med et resultat jeg kunne leve med, men et nytt problem. Trenger en fres som kan lage et spor til elementet. Finnes det en fres som lager et 1,7-2cm bredt spor, eller er jeg helt på bærtur?

Håper noen skjønte hva jeg mente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha fine sirkler, så lag et senter punkt, bruk en blyant, litt tau og en spiker..

Slo spikeren i sentrumet, lag en løs løkke i ene enden av tauet og så tar du løkka rundt spikeren og knyt blyanten på taustykket slik at når du holder blyanten så langt fra sentrum som mulig så får du lengden på radiusen av hullet du skal skjære, så holder du tauet stramt og slik lager du en perfekt sirkel.

bare tips til dem som ikke visste om denne metoden. ;) Kanskje litt dårlig forklart... :/

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider