Gå til innhold

hva skal jeg ha på bart metall?

Ranger emnet

Duett

Anbefalte innlegg

holdt på å slipe å grunne inni dørkarmene idag, men lakken som var under, koka bare. til slutt ble jeg irritert og tok vinkelsliperen med slipeskive og slipa ned til stålet.

la på nytt strøk med grunning etter på men det ville ikke dekke, skinte igjenom. (la vell på 3-4 "tykke" strøk med gjevne mellom rom)

var billig grunning på sprayboks men skal uansett funke?

skulle jeg heller sparkla? og så grunna.. eller hva:bok:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holdt på å slipe å grunne inni dørkarmene idag, men lakken som var under, koka bare. til slutt ble jeg irritert og tok vinkelsliperen med slipeskive og slipa ned til stålet.

la på nytt strøk med grunning etter på men det ville ikke dekke, skinte igjenom. (la vell på 3-4 "tykke" strøk med gjevne mellom rom)

var billig grunning på sprayboks men skal uansett funke?

skulle jeg heller sparkla? og så grunna.. eller hva:bok:

Er det ikke nødvendig å sparkle pga. ujevnheter ser jeg ikke vitsen i det.

Men jeg anbefaler en epoksy eller syre grunning på bart metall.

Evt en fyller grunning over den igjen (for å fjerne mindre ujevnheter).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke nødvendig å sparkle pga. ujevnheter ser jeg ikke vitsen i det.

Men jeg anbefaler en epoksy eller syre grunning på bart metall.

Evt en fyller grunning over den igjen (for å fjerne mindre ujevnheter).

Lykke til!

men han skulle ha slipt overgangene med pussepapir eller helst med rondel så du ikke får så ujevne overganger!! og vinkel spiler er ikke det mest optimale og bruke. vis ikke går det mye sprayboks fyller..

men epoxy er helt optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt noen som heter Ovatrol på bart metall, må tørke i 24timer, så vanlig grunning, lakk, og klarlakk etterpå. Har aldri hatt noe problem med dette. Og rusta har ikke kommet igjen heller, bare sørg for at metallet er rent før du legger på. Dremmel pleier jeg og bruke..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men han skulle ha slipt overgangene med pussepapir eller helst med rondel så du ikke får så ujevne overganger!! og vinkel spiler er ikke det mest optimale og bruke. vis ikke går det mye sprayboks fyller..

men epoxy er helt optimalt.

Det er helt riktig! Overgangene må slipes med fint slipepapir, gjerne med rondell. Og uansett hvor og hva du skal grunne og lakke, slip først, så flasser ikke lakken av igjen.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når man sliper ned til stål og blir en grop elns eller en liten bulk av noe slag.. skal man først grunne stålet for så å sparkle, eller kan man sparkle og pusse fint også grunne.. seff skal dt være grunning ytterst men dere forstår hva jeg mener?!

Hvis det er behov for å sparkle, på et sted du f. eks. har slipt bort rust, ville jeg hatt brunox eller epoxygrunning under sparkelen. Men hvis det er 100% frisk plate kan du sparkle rett på. Vet at det alltid anbefales å grunne før sparkling, men det blir sjelden eller aldri utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider