Gå til innhold

Diffbrems til Volvo

Ranger emnet


bjarne

Anbefalte innlegg

Så det du sier er at det koster sitt for å få no sånt? Og hva kan en ekspert ta for en sånn jobb?

 

Fikk høre av en på jobben idag at en sånn locker (hvertfall) kan være litt skummel i litt krappere svinger i høy fart hvis man begynte å gi gass midt i svingen osv. da han selv har hatt no sånt en gang i tiden.

 

Så det må shimses opp? Snakker du da om bare bremsen?

Eller går det ikke å stappe en brems inn i en vanlig åpen diff?

Har ikke sånn KJEMPE peiling på ting som det her for å si det sånn. Hehe.

 

Ja, det er nettop det jeg sier, truetrac er ikke en locker!

ALLE differ må shimses, enten om de er diffbrems, sperre eller åpen diff.

 

Du har avvik i produksjoner, så du må ha shims og den må shimses rett!

 

Et firma tar sikkert 2000kr for en slik jobb + shims, men en lokal "helt" gjør det sikkert for en 500kr + shims.

 

om du har el. speedo, må diffen også dreies (iallefall truetrac), som den lokale helten sikkert også gjør for en 500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

b23 et er gammelt, b230 et er "nytt" hmmm :D sorry ot..

leste neddi her at lockern låser i svinger.. den tillater hastighetsforskjell i svinger leste jeg på hjemmesida deres..

Tror de låser, eller kan låse ved gasspådrag i sving.

Hørte også at det kan bli skummelt i sving om man ikke planlegger og bestemmer seg for om man skal, eller ikke skal gi gass i svingen.

Men, jeg er ikke sikker da.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En locker er i bunn og grunn ikke en differensial over hodet. Den differensierer ikke rotasjon mellom høgre og venstre i det hele tatt. En locker kobler ut drivkraften på ene hjulet i sving (1-hjuls-trekk) og låser begge hjulene sammen ved kjøring rett fram og/eller ved pådrag.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår