Gå til innhold

Kjøpt meg ny bilcrossbil

Ranger emnet

opasb

Anbefalte innlegg

Halloen...har kjøpt meg ny bil, opel omega 89mod 2,0i

Vurderer og bytt ut den mot min opel ascona b bilcross.

da asconaen begynner og bli rimlig fritt for deler til sånne.

noen som har omega i bilcross eller erfaringer med omega?

Sleng ut davell =P

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Kan noen hjelpe meg??:hellothere:

Leter etter en bilcross-bil, men er ikke enkelt! Er sikkert et litt dumt spørsmål, men....Vet likssom ikke helt hvor jeg skal leite...Finnes det en egen side hvor det bare er bilcross-biler til salgs??

Veldig takknemlig for svar....

Hilsen Marthe

gå på autodb og søk på bilcross;) der ligger det noen;) på nmk.no er det kjøp og salg også:P

:naaaws

-91 Audi 80 2.0

*94 Opel Vectra 2.0i

*90 Vw Passat 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei =P..vurderer og sette i noe større motor etterhvert...mulig bmw325 motor elnz.. skal kjøre med 2,0i så lenge den holder...

hvorfor hive i bmw mottor?

mine erfaringer med bmw mottorer er dorlige, hadde tengt til å hive en sånn 4liters v8 bmw mottor i en omega til bilcross, men etter å hatt enen 323 på hveien skal jeg aldri ha noe sån møk i min gård igjen!

denne stv omegaen som han over her sier det sitter en 2.8 i kjørte fateren i fra med senator med en orginal OPEL 6er (3liter 177hk)

så det sier vel sitt, uansett så har jeg hårt at den hadde en 2,5 liter men på står ingen ting siden jeg ikke har sett på denne motoren.

og trur vel ikke at den 2.0i motoren gjør seg noe i en stor tung omega i bilcross, men en vet jo aldri, men går jo fint å ha den der i begynelsen så du lerer deg å kjenne bilen, men den blir nokk anderledes å kjøre med en stor tung 6er...

desverre så fikk jeg aldri prøvd denne senatoren, for den traff en autovern og ble senere klemt flat, men buret står på hylla her og vi leter lan og strad runt etter en omega eller en senator med 24v, hehe da skal det bli morro, hehe

åssen motor har du i denne asconan din da? og hvor mye hk er det i den?

vis det er en bra motor, så kan du jo hive over den, men bunppana skal ha kulpen framme i omegaen, så du må bytte om eller bygge om der..

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw motoren er ikke så tung.... å viss den er i god stand så skal den holde i massevis. pappa hadde en bmw 323i rallycross. å den holdt bra ganske lenge.

Motoren i asconaen er kaputt...hull i blokka...skjedde på ett 2-timersløp..hehe..

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Kan noen hjelpe meg??:hellothere:

Leter etter en bilcross-bil, men er ikke enkelt! Er sikkert et litt dumt spørsmål, men....Vet likssom ikke helt hvor jeg skal leite...Finnes det en egen side hvor det bare er bilcross-biler til salgs??

Veldig takknemlig for svar....

Hilsen Marthe

Heisann. Jeg veit hvor Maura er, sikkert fordi jeg bor 15min unna. Men nok om det.. Bilcrossbil ja, legg meg til på MSN eller send en mail så skal vi se om jeg får hjulpet deg til å finna en bil. :)

-1996 Opel Omega B1 Caravan 2.5 TD

-1970 Opel Kadett B

-1994 VW Golf 3 VR6 (bilcross)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omegan med BMW 6'r går ikke så bra nå lengre. Den er høgd, men nok om det. BMW motor i Opel er ikke det letteste å kjøre. En kamerat hadde en Ascona B med BMW motor å den ble for fram tung. Kjørte bra med den, men han sleit! Omega, helt annen bil enn Ascona B. Trur det er lettere å kjøre, men ikke verdens letteste det heller.

-1996 Opel Omega B1 Caravan 2.5 TD

-1970 Opel Kadett B

-1994 VW Golf 3 VR6 (bilcross)

Lenke til kommentar
Del på andre sider