korny Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Har hatt denne73 mod stående en stund nå. blir egentlig kun brukt til og fra eu kontrol.. Vet det står en 351 clewland i den, og den har ca 160 eller 180 hk. kjøpte ny vannpumpe til den gjennom amerikanske bildeler og de sa dei. spørsmål er som følge:Hvor fosvinner bensinen? går som en fiesta.. hva kan gjøres for og få en tanke mer pulver. Hvilken kam,gasser,topper,headers bør brukes? og hvor kjøpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Hei, er du sikker på at det er en Cleveland og ikke en Windsor ?? er det H eller Q code ?? Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet November 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Han er blå med 4 toppdekselbolter. og har en dobbel gasser.. H eller Q? Hvor skal eg se etter dette? er forøvrig 3 trins automat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Windsor har vertfall mer enn 4 bolter på toppdeksla, så da er det nok en Cleveland. Utover det har jeg lite å bidra med desverre... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Hmm hva mener du med dobbel gasser ?? har den to forgassere eller mener du to ports forgasser ?? H eller Q code leses av i VIN # posisjon #5, VIN # skal begynne med 3F91H 3F92H, 3F93H, 3F94H, 3F91Q, 3F92Q, 3F93Q eller 3F94Q H = 351 2V (2 ports forgasser) Q = 351 4V (4 ports forgasser) 351 Windsor motoren har 6 bolter pr toppdeksel, 351 Cleveland motoren har 8 bolter pr toppdeksel. Det er lettere deletilgang på vanlige og på trim deler til Windsor motoren enn det er til Cleveland, så det er rimeligere å holde på med Windsoren. Skal du bygge Cleveland så bør du nok søke etter deler i Australia. PS her er forøvrigt et Norsk Cougar forum http://cougar.lhmr.org/index.php Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet November 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Da var tiden kommet til og ned og lukke opp panser og se.. fant en h ja. og 8 bolter pr toppdeksel.Men var jo relativt sikker på at det var 351 Cleveland motor siden vannpumpe,viftereim,oljetryksbryter og vanntempføler passa når a.b.d sende det. Australia ja.. er ikke det helt på andre siden? En bekjent av meg i flekkefjord har liggende et par topper og insug samt headers og gasser til en slik motor dette skulle gi 300+ hk.. Er dette reelt? har de noengang kommet med et slikt "trimsett" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Joda 300+ skal nok være reellt, dei hadde jo 300+ originalt i 1970, når du skal velge kam må du passe på at kammen matcher med converteren, bakakseluvekslingen, og hvordan du har tenkt å bruke bilen, og helst også hva slags topper, innsug og forgasser du bruker Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet November 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Bruk av bilen blir til og fra eu samt innom på besinstasjonen på vei hjem:) Neida, viser dette deg til og funke bra kan den jo brukes endel.. er bra miljø her,folk maser og synest det er snålt at eg bare har den stående.. Men at dit skal matche datt er en smule over mitt nivå.Tror eg ruller over til mr flekkefjord og ser.. Takker for hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Vel om ikke saker og ting matcher inni der kan jo resultere i at den bruker mye og går dårlig, når kam, topper, innsug, forgasser, converter og bakaksel utveksling fungerer sammen vil den gå finere, bedre og bruke mindre og bli en skikkelig fornøyelse å kjøre Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.