Gå til innhold

Trenger hjelp med anlegg

Ranger emnet

halsen89

Anbefalte innlegg

Her har du muligens et god løsning.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=145433 <--1 stk Subzero 12

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=146584 <-- 1 stk av disse

= Boom boom

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du skal bruke 10000,- så da vil jeg annbefale Digital Designs rookie pakka. Det spiller utrolig bra.

http://bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=DDRookie&vg=11227&vgpath=Varekategorier/48/11227

Det der så veldig fristende ut ja :)

Tror det blir en sånn pakke jeg :)

Noen andre som har synspunkter som er verdt å komme med på den pakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok sikkert bra hvis du går for DD.

Hehe er alltid sånn når folk skal ha anlegg skal ha anlegg for første gang. Da blir det til at du ombestemmer deg 10 ganger i timen i 2 uker for hva du skal ha og hvordan det skal monteres og lignende.

Er ikke sikkert du er helt ferdig enda skal du se.

Lykke til uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok sikkert bra hvis du går for DD.

Hehe er alltid sånn når folk skal ha anlegg skal ha anlegg for første gang. Da blir det til at du ombestemmer deg 10 ganger i timen i 2 uker for hva du skal ha og hvordan det skal monteres og lignende.

Er ikke sikkert du er helt ferdig enda skal du se.

Lykke til uansett

Hehe, er vel slik ja.. Men er litt opptatt og få det meste for pengen, men er ikke så mye tester av anlegg på nett så må nesten spørre i forum å slik.

Men hvilken kasse skal jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har synspunkter som er verdt å komme med på den pakken?

Jeg vet ikke hvor mye det er "verdt", men jeg synes det er utrolig tåpelig at de bruker bilde av en annen bass i annonsen.

Jada-jada, jeg vet at mange mener det er gode basser og det kan tenkes at de yter bra, men er ikke imponert over hva man får for pengene.

Kort sagt stinker hele annonsen med sine antagelser med hvor høyt man-kan-komme-til-i-beste-fall-å-spille med dette utstyret.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasse bygger du selv. ---> Bruke litt tid på å lese og lære. Sage/kappe osv..

Det som du må merke deg her er at å bygge/montere bilstereo er gøy.

Å lære seg noe nytt gjennom å prøve og feile er veldig givende, særlig når du kjøre første turen med ferdig anlegg på full trøkk i bilen. TRUST ME.

Gjort på riktig måte er det en knallfin hobby. Med de riktige ingrediensene så er det en meget artig prosess å holde på med mens du jobber mot det endelige målet.

Med ingrediensene mener jeg ting som: Snus,røyk, cola, kaffe, musikk, kompis/bror/far, og boller er det viktigste sier noen. En kasse pils som står på kjøl og venter på slutten av arbeidsdagen er også gull!!

Grunnen til att jeg sier at du bør lage kassen selv er at hvis du skal ha en dyrere bil (EKS Audi) som du virkelig skal gjøre mye med så har du bruk for treningen til du en gang skal i gang med ett mer omfattende prosjekt.

Finnes en trillion tråder om kassebygging her på forumet og ellers på nettet.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mye det er "verdt", men jeg synes det er utrolig tåpelig at de bruker bilde av en annen bass i annonsen.

Jada-jada, jeg vet at mange mener det er gode basser og det kan tenkes at de yter bra, men er ikke imponert over hva man får for pengene.

Kort sagt stinker hele annonsen med sine antagelser med hvor høyt man-kan-komme-til-i-beste-fall-å-spille med dette utstyret.

Mvh

Dag Johansen

Ok, så du har testa det?

For å være helt ærlig så har jeg endel tro på RF settet altså, har hørt det største RF settet i Punch serien, og det slo ganske bra det også. Så da bør vel det settet være mye bedre.

Men har det noe å si hvilken vei jeg monterer subbene? ser flere som har de med magneten ut i lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasse bygger du selv. ---> Bruke litt tid på å lese og lære. Sage/kappe osv..

Det som du må merke deg her er at å bygge/montere bilstereo er gøy.

Å lære seg noe nytt gjennom å prøve og feile er veldig givende, særlig når du kjøre første turen med ferdig anlegg på full trøkk i bilen. TRUST ME.

Gjort på riktig måte er det en knallfin hobby. Med de riktige ingrediensene så er det en meget artig prosess å holde på med mens du jobber mot det endelige målet.

Med ingrediensene mener jeg ting som: Snus,røyk, cola, kaffe, musikk, kompis/bror/far, og boller er det viktigste sier noen. En kasse pils som står på kjøl og venter på slutten av arbeidsdagen er også gull!!

Grunnen til att jeg sier at du bør lage kassen selv er at hvis du skal ha en dyrere bil (EKS Audi) som du virkelig skal gjøre mye med så har du bruk for treningen til du en gang skal i gang med ett mer omfattende prosjekt.

Finnes en trillion tråder om kassebygging her på forumet og ellers på nettet.

Lykke til

Hehe, ja er vel en sjarm med det ja :) fadern driver snekker verksted der de lager kjøkken innredninger og slike ting. så Basskasse er ikke noe prob å bygge egentli , har hatt endel sånne oppdrag før så.

Så får se..

Men har det noe for seg hvis jeg kjøper det RF settet og bygge større kasse enn anbefalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du har testa det?

For å være helt ærlig så har jeg endel tro på RF settet altså, har hørt det største RF settet i Punch serien, og det slo ganske bra det også. Så da bør vel det settet være mye bedre.

Men har det noe å si hvilken vei jeg monterer subbene? ser flere som har de med magneten ut i lufta.

Bare for å understreke det: jeg sier ikke at den pakka er dårlig, jeg liker bare ikke markedsføringen.

Den bassen som følger med i den pakka ser helt anderledes ut enn på bildet.

Noe å ta med i betraktningen hvis du skal montere med magneten ut.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er "samme" subb, men det er 8". får å få magneten til å se større ut. å ja det er juks vil jeg si, og det står mye rart om den der, hvor høyt det kan spille å sånt. er ikke noe fan av måten ole johan markedsfører på.

jeg mener det hadde vert langt mere DD i norge om det var noen andre som hadde forhandlet det.

men det er derfor jeg gjør så godt jeg kan på forumet:P

tror abselutt du vil bli fornøyd med pakken:)

og foresten, vil ikke anbefale å ha dem "opp ned", de er ikke mye å skryte av bakfra:)

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er "samme" subb, men det er 8". får å få magneten til å se større ut. å ja det er juks vil jeg si, og det står mye rart om den der, hvor høyt det kan spille å sånt. er ikke noe fan av måten ole johan markedsfører på.

jeg mener det hadde vert langt mere DD i norge om det var noen andre som hadde forhandlet det.

men det er derfor jeg gjør så godt jeg kan på forumet:P

tror abselutt du vil bli fornøyd med pakken:)

og foresten, vil ikke anbefale å ha dem "opp ned", de er ikke mye å skryte av bakfra:)

Hehe. tenkte mer å ha RF oppned, siden de er ganske store alle veier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye peil på dette med mono forsterker.. I mitt hode så kommer det frem at en Mono forsterker er til 1 subb. Kan den i pakken brukes til og drive begge de elementene som følger med godt?

Monoblock betyr i praksis at du får ett signal i stede for 2, 4 eller mer, altså at ikke kan få ut stereo (2 forskjellige signaler). Men en Monoblock kan drive maaange sub'er, hvor manger kommer helt ann på forsterkerens effekt og sub'ene den skal drive. Men en litt kraftig forsterker klarer som oftest fint å drive 2 kraftige sub'er.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monoblock betyr i praksis at du får ett signal i stede for 2, 4 eller mer, altså at ikke kan få ut stereo (2 forskjellige signaler). Men en Monoblock kan drive maaange sub'er, hvor manger kommer helt ann på forsterkerens effekt og sub'ene den skal drive. Men en litt kraftig forsterker klarer som oftest fint å drive 2 kraftige sub'er.

Ok :) så da driver den som er med i rockford pakken fint de subbene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider