Gå til innhold

Beste måte å få fram 5'er lyd?

Ranger emnet

Stingher

Anbefalte innlegg

Lurer på å få litt mer lyd i kjerra. Hva er beste måten å få fram 5'er lyden i denne motoren? 2,2 E.

Montere simons 2,5" anlegg? Kommer på ca 3000,- Vet de har rykte på seg for å ruste men. Ellers kan jeg få en kamerat til å lage.

Er en mulighet for innsatsfilter og, men vet ikke om det blir no bedre/råere lyd enn det er nå, ettersom jeg har laget hull i boksen. Pris 500,- ca

Noen bedre forslag? Blir det no råere lyd med trimkam? Ser jeg kan få rundt 20 hk der. Pris 3000,-

Toyota MR-S

[X] - Mazda Mx-5 NB 1,8

[X] - Audi 100 2,2E

[X] - Peugeot 405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lager hull i luftfilterboksen. Så tar du å kapper av enderøret helt inntilbakpotta. Og sveiser på noe 3" rør derfrea og bak...

Også fjerner du potta som er på midten.

Gjorde det på 90'n min. Og da ble det heftig lyd....

Skjønte du ?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

done that, får nok bli no eksos igjen. Erstatte bakre demper med et rør, får se.

Ta bort demperen hjelper nok masse. Akuratt det jeg også har tenkt å gjøre, bare kappe bort demperen. Men skal lage så jeg kan sette den på igjen, er fint når man skal på eu godkjenning...

98 Audi a6 1,8tq

92 Vw Passat 1.9tdk

82 MB Gelenderwagen 300Td

X 85 Audi 100cs quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på simons eksosen og kon filter, sånne jalla ting som å borre hull i luftfilter boksen er en "patent" som burde blitt glemt og driti i for lenge siden...

Det er umulig å montere konfilter på disse bilene som har k-jettronic. Hele systemet er integrert i luftfilterboksen, eneste mulighet er erstatningsfilter, og hull, som jeg allerede har gjort.

Toyota MR-S

[X] - Mazda Mx-5 NB 1,8

[X] - Audi 100 2,2E

[X] - Peugeot 405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bort demperen hjelper nok masse. Akuratt det jeg også har tenkt å gjøre, bare kappe bort demperen. Men skal lage så jeg kan sette den på igjen, er fint når man skal på eu godkjenning...

Hvilke demper tenkte du å ta? Jeg har testa å kjøre med min uten bakerste, når jeg demonterte effektpotta, da blei det akkurat sånn lyd jeg ville ha, men må jo mekke et system så det går an å sette på den gamle potta igjen.

Toyota MR-S

[X] - Mazda Mx-5 NB 1,8

[X] - Audi 100 2,2E

[X] - Peugeot 405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke demper tenkte du å ta? Jeg har testa å kjøre med min uten bakerste, når jeg demonterte effektpotta, da blei det akkurat sånn lyd jeg ville ha, men må jo mekke et system så det går an å sette på den gamle potta igjen.

Er den bakerste jeg tenkte på.

98 Audi a6 1,8tq

92 Vw Passat 1.9tdk

82 MB Gelenderwagen 300Td

X 85 Audi 100cs quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke borr for store hull i luftfilter boksen.

På 10v audi coupeen min borra jeg mange små hull og satte i innsats greenfilter. Disse er mye tynnere enn de orginale og suger mere luft. Fikk masse lyd av dette. Var vel og merke simons 2,5" eksos på den også men fikk mye mer markant lyd ved gasspådrag etter luftfilter mekken :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider