Gå til innhold

328i i 320i går det uten stress?

Ranger emnet

FX2000

Anbefalte innlegg

Jeg byttet fra M50B20 til M50B25(12/94), og kjører med 325i girkasse samt 320i-diffen.. funker fint det.

Mulig 325-diffen har noe lavere utveksling (høyere toppfart), men hvem trenger dra noe mye over 200 i norge uansett..? ;)

For min del var motorbyttet bare plug'n'play. Byttet selfølgelig ECU også.

Har byttet motor i en annen 320 også (M52B20) til M50B25, og dette var også bare plug'n'play.

Det eneste du bør passe på er ESWII (startsperre), men denne kom ikke før i 95.

I så tilfelle må du få med alt av ledningsnett og ekstra-bokser som går til tenninga fra donor-bil.

Lykke til ;)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mellom akslinga passer?? hørt den til 325 er kortere. men kan hende du må ha den hvis du skal ha 325 diff???

da holder jeg meg unna motorer etter 95 ;) som betyr at 328 ikke er like akutuelt siden jeg vil gjøre jobben så fort så mulig siden det er den bilen jeg kjører hver dag :)

uansett genial :) speedometeret og alt holder eller?

eller må dette kodes om?

Mvh Fredrik

Takk takk :)

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En M50 325 eller en M52 328 skal være rimelig plug and play. Muligens flytte litt om på pin'ene i motorkontakten. Bare å titte på elnett.

Ang mellomaksling så skal det gå fint så lenge den nye motoren plasseres i samme motorfester som den gamle/ og har lik lengde.

Motorbytte er ikke så vanvittig omfattende, bare man vet hvor ting skal på plass. Det meste andre er selvsagt.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider