Gå til innhold

Registerreimsbytte +ladeproblemer 1988 16V XL STORCOMBI

Ranger emnet

jir63

Anbefalte innlegg

Overtok "storcombien" etter min far. Da hadde den gått 105000, nå har den rullet 221000 og registerreimsbytte er påkrevd umiddelbart.....

Spørsmål 1: Kan motoren rase hvis reima ryker før jeg får den skiftet?

Motoren er en 1,6 L XL 16V forgasser.

Spørsmål 2: Noen som har peiling på hvor jeg får dette gjort billigst mulig?

Har nettopp kostet på bilen betydelige beløp etter eu-kontroll.

Spørsmål 3: Relativt ofte slutter bilen og lade, delvis eller helt. Snakker vi om defekt dynamo, laderegulator eller hva? Er regulatoren en integrert enhet i laderen eller er den en egen enhet? Kostnader ved bytte?

Er svært takknemlig for all hjelp og laster opp bildet av "doningen" ved første anledning.

Hilsen "10-000 tommeltotta"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skrur du litt selv?

1) Om reima ryker raser ikke motoren.

2) Ring rundt. Toyotaverkstedene tar ca. 3500-4500,- avhengig av arbeidkost.

(Ca. priser: Reim 500,-, løpe- og strammehjul 8-900,-, simring på veivaksel/oljepumpe og evt. på kam 100,- og arbeid 2500,-)

3) Generatoren har integrert regulator (IC-reg.). Koster 2-4000,-, arbeid ca. 7-800,- Kjøp "byttegenerator" (Optifit).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme bilen selv med injeksjon.. Den kalles vel glassback også, evt liftback til forskjell fra den korte hatchbacken..

Jeg bytta regreima mi på Toyota Storo.. de tok 3600,- Det synes jeg det var verdt i og med at de bruker originaldeler, skifter det som skal skiftes og at du har en viss garanti på jobben.

Bonsaii har vel svart mer enn tilfredstillende på resten av spm :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider