Gå til innhold

Min 2000 mod Skoda Octavia

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

• Svar 420
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag koblet jeg opp litt lys i bagasjen :)

Har montert lys nede der forsterkeren er, samt bak kassa i hattehylla som lyser ned gulvet. Brukte LED lys i varmhvit for at det skal se litt orginalt ut, samt at alt er koblet til det orginale bagasjeromslyset slik at det er kun opplyst når bakluka er åpen :)

20100212-043L3946.jpg

20100212-043L3956.jpg

ps, kablene man ser bakerst de skal selvsagt skjules, samt at en tykk pleksiglass plate skal monteres over forsterkeren :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

litt update :)

Har koblet til litt interiør lys i bilen. På de nye dørtrekkene var det rødt lys som skal lyse når man åpner døra, men det var ikke lagt opp ledninger til dette i bilen min, så da gjorde jeg det selv. Samtidig monterte jeg LED lys under døra som skrur seg på når man åpner døra, alà sånn nyere audier har. Samt lys der man har beina, som også kun slår seg på når man åpner døra. Har også satt i LED pærer i taklyset:

20100221-043L4271.jpg

Lyser ikke så sterkt som det ser ut til på bildet:

20100221-043L4285.jpg

Så har bilen fått seg nytt og bedre batteri, Optima Redtop samt nye NGK plugger:

20100302-_43L5163.jpg

Og dørene foran har blitt dempet med wibroplast M1, både ytterdør samt innerramma. Ble veldig stor forskjell på lyden fra høytalerne samt veistøy:) Bakdørene skal bli dempet med Splen 3008 i morgen.

20100304-_43L5181.jpg

20100304-_43L5186.jpg

20100304-_43L5188.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble good, kult med lyset under dørene faktisk :)

demping av dører er ikke ofte man ser folk gjør lenge, det er bra:)

Ole

takk for det kompis :)

Nei er ikke så veldig mange som demper dørene, men spørr proffene og da sier dem at det er bedre med biltema høytalere i skikkelige dempa dører, enn rådyre høytalere i udempa dører ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble kult. Lyset i dørene var en tanke jeg hadde og...:)

Hjelper en del å dempe dørene,jeg merket en del forskjell ved å male med "Peak Off" på insiden av dørplatene foran,sidebakvegger og bakluke. Må få gjort det ferdig snart...

Hvor kjøpte du Vibroplast-mattene? Har vurdert å bestille "Dynamat" til min bil.

Sjekk ut Skoda/Seat treff tråden,info om årets nordiske Skodatreff

:)

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble kult. Lyset i dørene var en tanke jeg hadde og...:)

Hjelper en del å dempe dørene,jeg merket en del forskjell ved å male med "Peak Off" på insiden av dørplatene foran,sidebakvegger og bakluke. Må få gjort det ferdig snart...

Hvor kjøpte du Vibroplast-mattene? Har vurdert å bestille "Dynamat" til min bil.

Sjekk ut Skoda/Seat treff tråden,info om årets nordiske Skodatreff

:)

Takk for det :)

Det peak off middelet, hva hjelper det mot egentlig? vurdert no lignende selv,men vært litt skeptisk om det fungerer.

Dempemattene kjøpte jeg på installbay i tønsberg :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peak Off er en vibrasjonsdempende maling. Har litt samme funksjon som asfaltmatter. Jeg ble anbefalt å bruke den i tillegg til dempematter. Er anbefalt å sprøyte det på,men kan også rulles/males. Anbefalt 3-4 strøk

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så leverer Dynamat meget gode produkter hva støydemping angår, har selv solgt disse produktene og det anbefales på det varmeste. De leverer også komplette kit for eksempelvis bagasjerommet, som gir utrolige lydmessige gevinster!

Bagasjerommet ditt ser forresten utrolig bra ut nå!!

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for de hyggelige tilbakemeldingene :)

Har også dempet bagasjerommet med STP wibroplast, men har ikke bilde av det dessverre.

Men i dag monterte jeg ny antette, haiantenne.

Dette er ikke en dummy, men ekte antenne med funksjon. Det sitter en antenne forsterker inni selve antenna,som gir faktisk ganske gode signaler :)

Grunnen til at jeg skiftet er pga at takspoileren slo borti den vanlige antenna, så måtte ha noe lavere. Synes personlig at det ble helt greit :)

20100313-_43L6028.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stilig det. Dama har mast litt om slik antenne på konebilen, hvor kjøpte du din?

Har forresten kjøpt de gamle Zito felgene dine av Olemann. De skal klaskes på bilen til dama, samt senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stilig det. Dama har mast litt om slik antenne på konebilen, hvor kjøpte du din?

Har forresten kjøpt de gamle Zito felgene dine av Olemann. De skal klaskes på bilen til dama, samt senk.

jeg kjøpte antenna på installbay i Tønsberg.

Det er du som har kjøpt de ja, håper du blir fornøyd da, er jeg som har lakket eikene på de ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Ole sa det. De ser veldig bra ut, så får vi se hvor lang tid det går innen de er kantkjørt.. Hehe, neida :)

Er litt i tvil om hva jeg skal gjøre ellers med den bilen. Enten blir det å kjøre noe lignende stilen du har på din, eller så tenkte jeg på RS fronten.. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Ole sa det. De ser veldig bra ut, så får vi se hvor lang tid det går innen de er kantkjørt.. Hehe, neida :)

Er litt i tvil om hva jeg skal gjøre ellers med den bilen. Enten blir det å kjøre noe lignende stilen du har på din, eller så tenkte jeg på RS fronten.. Vi får se.

du må legge ut bilde så fort felgene er på bilen da :)

Kult med rs fanger da, men jeg synes personlig det er litt oppbrukt så ville gå for noe ikke alle andre har. Men er jo en smaksak :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider