Gå til innhold

Min 2000 mod Skoda Octavia

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

nå har jeg begynt å tulle med noe mer på skodan, bildene sier vel sitt:

Bilde011.jpg

Har kun laget ferdig utsparingen på passasjersiden, potta ser litt skeiv ut på bildet, men det er pga at den bare er lagt opp dit for å se hvordan det blir, fortsetter med jobben når jeg kommer tilbake til volda på mandag:

Bilde010.jpg

beklager dårlige bilder, tatt med mob kamera !

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 420
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hallo mann, ser det blir en på hver side her ja, som du ser i tråden min, så er det på gang der også, men du veit ting tar jævla lang tid hehe...... stå på du...

ja var det som var planen fra starten av. Skal også skifte bakdemperen til en mindre en så jeg får så vidt med mere lyd. Skal drive med dette når jeg er tilbake til volda i morgen, for da er jeg alene der uten sønn og dama, får mye tid til overs da!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg kikket litt på bildene av denne da Mr Egge annonserte den på VACN forumet :) Meget pen bil, ingen tvil om at denne holdes langt over par for den gjennomsnittlige Otavia stasjonsvognseier! Det er gjort mye fornuftig med denne, men hvis det er OK hiver jeg inn et par personlige synspunkter.

- Octavia 1 ser liten ut pga den er veldig avrunden på sider og ender. Hadde du fått grøftelysene ytterst tror jeg de ville hjelpe på det at bilen ser bredere ut.

- burde gjøre noe mer enn bare hellakkerte Skoda emblemer i grill og bakluke. Legger nesten BEDRE merke til de nå.

- Den ekstra endestussen håper jeg fungerer når du er ferdig (går det greit ift reservehjulsbrønnen og få disse symetriske?)

- kromhåndtak er IKKE min greie, da disse blir veldig påklistret. Da burde det evt være en tynn kromlist i overkant av sidelistene som matchet høyden på bakluken (kanskje?) og heldekkende folierte håndtak og ikke pålimt deksel

- US markeringslys kan være stilig, men synes ikke den lyskombinasjonen gjorde seg helt på Octavia 1.

HELDIGVIS selger vi enda Octavia mk1 som nybil ! :partyon:

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg kikket litt på bildene av denne da Mr Egge annonserte den på VACN forumet :) Meget pen bil, ingen tvil om at denne holdes langt over par for den gjennomsnittlige Otavia stasjonsvognseier! Det er gjort mye fornuftig med denne, men hvis det er OK hiver jeg inn et par personlige synspunkter.

- Octavia 1 ser liten ut pga den er veldig avrunden på sider og ender. Hadde du fått grøftelysene ytterst tror jeg de ville hjelpe på det at bilen ser bredere ut.

- burde gjøre noe mer enn bare hellakkerte Skoda emblemer i grill og bakluke. Legger nesten BEDRE merke til de nå.

- Den ekstra endestussen håper jeg fungerer når du er ferdig (går det greit ift reservehjulsbrønnen og få disse symetriske?)

- kromhåndtak er IKKE min greie, da disse blir veldig påklistret. Da burde det evt være en ynn kromlist i overkant av sidelistene som matchet høyden på bakluken (kanskje?) og heldekkende folierte håndtak og ikke pålimt deksel

- US markeringslys kan være stilig, men synes ikke den lyskombinasjonen gjorde seg helt på Octavia 1.

HELDIGVIS selger vi enda Octavia mk1 som nybil ! :partyon:

Synes du har veldig fornuftige meninger jeg :)

Ang embelemene så var det forige eier som lakkerte den på bakluka. Har selv tenkt til å få tilbake de orginale både foran og bak.

Endestussene blir helt symetrisk, har testet dette og det skal fungere helt fint, eneste utfordringen er å få koblet den på passasjersiden inn på eksosen, ser teit ut om det bare kommer røyk ut av den ene.

Skal innrømme at de chrome håndtakene kan bli litt jalla siden det bare er ett deskel. Men har vurdert å ta av disse dekslene å lakke håndtakene sorte. Skal på mere sorte detaljer snart som jeg tror vil passe bra til dette. Dette omhandler også men chromelist :)

Når det gjelder tåkelysene så ble det vanskelig å få dem helt ut på sidene, siden tauekroken står i veien på ene siden. Men når jeg bruker linselysene i hovedlykta så ser faktisk bilen MYE breiere ut enn når jeg bruker reflektorene. Og med parlys i blinklysene så ser bilen ENDA breiere ut. Bare at bilen ble lavere nå gjorde at den så breiere ut.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg gjort nesten ferdig eksosen, eneste som mangler er å få sveisa endestussen på passasjersiden inn på eksosen, men det skal jeg få gjort snart.

Bytta også den bakerse lyddemperen til en mindre en fra simons, ble AKURATT passe lyd, sportslig brumming :)

Ble generelt sett veldig fornøyd, synes pottene passet utmerket på bilen :)

Her er noen bilder, kun mob bilder men bedre enn ingenting vel? :)

Bilde016.jpg

Bilde014.jpg

Bilde015.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ble konge!

Nå ser hvertfall bilen skikkelig brei ut bakfra...skikkelig "bøff"!

Ser du har tatt av vindusviskeren bak også...også en delikat detalj:)

takk for det :)

Vindusviskeren tok jeg av for en stund siden, men det gjorde seg det også, ble litt rundere i formen bak der :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag monterte jeg xenon på octavia, ble veldig fornøyd. Lyser veldig bra :)

_MG_5059.jpg

Dumme meg klarte selvsagt å glemme en ting når jeg monterte eksos, at potta ble varm...hehe, så etter en tur-retur oslo hadde potta smeltet seg videre opp i fangeren pga at den sto i klem opp mot fangeren. Og den var jo av plast så da måtte jeg gjøre om litt. Kuttet vekk litt så potta kom lenger opp i fangeren, satte på sort list og fikk potta vekk fra alle kanter. Ble relativt fornøyd, men pottene står ikke 100% likt i forhold til hverandre, men det får jeg fikse på senere:

_MG_4764.jpg

_MG_4785.jpg

Det blir dessverre ikke justerbare dempere på bilen siden dette blir for stivt å kjøre med på en famile bil. Så da bestilte jeg meg sportfahrwerk fra fra tyskland :) Sports dempere inkl fjører med 50/30 senk. Merket er formel K, samme merke som jeg har på de justerbare demperne på corradoen, veldig fornøyd med de så da regner jeg med at jeg blir fornøyd med disse også :)

KFKGolf4_1.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg bestilt meg nytt blinklys foran på passasjersiden, da denne står med vann opp over blinklyspæra..hehe..ikke rart at parklyspæra jeg har montert der alltid streiker :)

eyv.jpg

Også bestilt øyelokk, de er vel egentlig til litt nyere type octavia, men tror de skal passe, om ikke så skal jeg få de til å passe. Har ikke funnet noen fine øyelokk til 97-00 ocatvia.

Slik ser de jeg har bestilt ut, lite bilde men:

11266341e.jpg

Besilte noen stærkere pærer som lyser hvit til tåkelysene for en stund siden, men har av en eller annen grunn ikke fått de ennå, tåkelysene ser ut som om de lyser som parklys nå som jeg har fått så sterke lys i hovedlykta.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at etter å ha lest gjennom tråden din, så savner jeg octavian vi hadde i familien!, hehe...

Bilen din har blitt meget pen, og aller best likte jeg løsningen med eksos pottene på hver side bak, stillig!

( )- 00´ Seat Toledo Sport.

(X)- 87´ Volkswagen Golf.

(X)- 97´ Seat Cordoba Se.

(X)- 88´ Bmw (e30) 320i.

(X)- 03´ Motorhispania RX. (X)- 97´ Honda sfx. Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at etter å ha lest gjennom tråden din, så savner jeg octavian vi hadde i familien!, hehe...

Bilen din har blitt meget pen, og aller best likte jeg løsningen med eksos pottene på hver side bak, stillig!

Tusen takk for det :)

Synes selv at pottene gjorde baken litt mer spennende!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider