Gå til innhold

ulovelig tikking i GOLFEN MIN!!

Ranger emnet

retard69

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor golfern tikker heeeelt til den e skikkelig varm? Åsså kan jeg kjøre fredfullt i ei stund, så plutseli kommer det skikkeli tikking som varer i noen sekunder så forsvinner den igjen!?

:O

88mod Mercedes 230E *Solgt*

83mod Golf GTI Rabbit *Solgt*

86mod Bmw 320i *Solgt*

85mod Golf GTI 8v *solgt*

94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifta olje og oljefilter på motoren min, til bedre olje. Funka fett det. Castrol!

Ja, jeg har nettop skifta filter og olje...Men d ble ikke bedre! Men det høres ut som en løfter har hengt seg oppe!

For det er ikke sånn "rask" tikking, men mere sånn tikk,tikk,tikk...:P

Hvis dere skjønner...:D

88mod Mercedes 230E *Solgt*

83mod Golf GTI Rabbit *Solgt*

86mod Bmw 320i *Solgt*

85mod Golf GTI 8v *solgt*

94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har nettop skifta filter og olje...Men d ble ikke bedre! Men det høres ut som en løfter har hengt seg oppe!

For det er ikke sånn "rask" tikking, men mere sånn tikk,tikk,tikk...:P

Hvis dere skjønner...:D

Dårlig oljepumpe så ikke olja kommer dit den skal ? tett kanal et sted ?

Har faktisk noe av det samme i bmw'n min også, går somregel vekk når jeg ruser den litt opp...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite at golfen ikke har løftere, men kopper som er over fjærene i motor?:S

Noen som vet...

Kopper og kopper...;) Har du motor fra før 1985 så har du mekaniske ventilløftere, de etter har hydrauliske løftere.

Dine symptomer høres definitivt ut som slitte løftere... Du kan først prøve en tynnere olje, 5W-40 eller 5W-50. Hjelper ikke dette er bare å skifte løfterene!

Om du skrur av toppdekselet kan du se om du har mekaniske eller hydrauliske løftere. Hydrauliske topper "mangler" den miderste opplagringen på kammen... Eller enda enklere, publiser motorkoden. Står på blokka rett foran fordeleren...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider