Gå til innhold

1992 volvo 240 GL classic - korr mange % spærra e d i volvo's originale diffbrems?

Ranger emnet


yengis

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!

 

En lamellbrems er ALLTID "låst", men om man belaster den med X nm vil den fri ut. En lamellbrems slår ikke inn, den greier ikke å "føle" hvor fort hjulene roterer i forhold til hverandre....

 

http://auto.howstuffworks.com/differential1.htm

Clutch-Type Limited Slip

The clutch-type LSD is probably the most common version of the limited slip differential.

 

This type of LSD has all of the same components as an open differential, but it adds a spring pack and a set of clutches. Some of these have a cone clutch that is just like the synchronizers in a manual transmission.

 

The spring pack pushes the side gears against the clutches, which are attached to the cage. Both side gears spin with the cage when both wheels are moving at the same speed, and the clutches aren't really needed -- the only time the clutches step in is when something happens to make one wheel spin faster than the other, as in a turn. The clutches fight this behavior, wanting both wheels to go the same speed. If one wheel wants to spin faster than the other, it must first overpower the clutch. The stiffness of the springs combined with the friction of the clutch determine how much torque it takes to overpower it.

 

Getting back to the situation in which one drive wheel is on the ice and the other one has good traction: With this limited slip differential, even though the wheel on the ice is not able to transmit much torque to the ground, the other wheel will still get the torque it needs to move. The torque supplied to the wheel not on the ice is equal to the amount of torque it takes to overpower the clutches. The result is that you can move forward, although still not with the full power of your car.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du som e på leit etter sperre å ikke vil ha sveisa sperre, koffer ikke kjøp dæ true track sperre t 5-6000kr MYYYYYY bedre en der org sperran, slipp at der lamelen tar turn. tru track drevsperre e tingen, låse uansett..! funke som faen:) http://www.kmtechnics.no den har. d vil du ikke anger på...billi å kjøp ei ny drevsperre t 5-6000, istan fer å kjøp ei som e brukt t grisekjøring i 200.000km t 2-3000kr

no turbo no fun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår