Gå til innhold

Helvetes Biltema drit!! (kritikk følger)

Ranger emnet

TiNy

Anbefalte innlegg

Skulle skifte olje på på 3'ern i går, og reiste til Biltema for å kjøpe oljefiltertang, støttebukker og litt forskjellig.

Glad og fornøyd kom jeg hjem etter å ha betalt rundt 80.- for tanga og 150.- for bukkene.

Jekka opp bilen, plasserte bukkene under, tappa olja, og skrudde igjen bunnpanna.

Så pellte jeg fram tanga og skulle skru av filteret.

Filteret satt selvfølgelig godt fast, og jeg måtte ta i ganske mye, men det eneste som skjedde var at OLJEFILTERTANGA bøyde seg og sørget samtidig for å punktere filteret!!!!!!! :mad: :mad: :mad:

Så da stod jeg der, på Rygge flystasjon, tom for olje, ødelagt filter, og ei tang som ikke var verdt skrapmetallet den var laget av.

Kommer meg ikke tilbake til Mosseporten for å bytte inn tanga engang!!!

JEG ER SÅ FORBANNNA!!!!!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøre en skrutrekker eller liknende igjennom hele filteret og dra det rundt ved hjelp av dette? Har fungert for meg mange ganger. Blir litt søl da, men men..

Som regel sitter ikke filterene så godt, så pass på at du drar de rundt i riktig retning når du skal løsne de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ost

Åssen filteret blir montert har en del å si også!! Å sette inn pakningen med olje eller helst grease er viktig...

Jeg gjør det og filteret løsner med tang relativt lett hver gang.

Og ikke minst skru det til for HÅND!!!!

Ikke skru til med filtertang

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt er i orden nå. Lånte ei tang med flymekanikerne. Prøvde å kjøre skrujernet gjennom i går, men der var jævlig dårlig plass, og jeg hadde bare en skiftenøkkel å slå med, så det gikk ikke.

Hater fortsatt biltema.

Skal kaste den ødelagte tanga på butikkpersonalet. Kanskje ihvertfall. Får se. Bør kanskje la være, men er fristet.

2001 BMW 525iAT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, man får hva man betaler for, men hvor vanskelig er det å lage ei tang som kun har ett eneste formål : skru av olje filter?

om man betaler 50.- eller 100.- spenn burde ikke spille noen rolle.

jeg spurte til og med om de kunne anbefale noen, og den jeg kjøpte var en av de to de anbefalte.

2001 BMW 525iAT

Lenke til kommentar
Del på andre sider