Gå til innhold

Varmevifta fungerer ikke!

Ranger emnet


LoveFord

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Ford Escort XR3I -97 mod. som varmevifta har slutta og fungere i.

Sjekka sikringen og den er hel. Vet ikke om det er noe rele til den, som jeg kan sjekke eventuelt.

Tok også ut viftemotoren og kobla den rett på batteriet og da fungerte den.

Noen som har noen tips jeg kan prøve på?

Har et mulitimeter, men vet ikke helt hvordan jeg bruker det damndamn

Passer jo dårlig nå som det blir snart vinter :watchout

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis motstanden ryker så funker den ikke på de lavere hastighetene... men på fullt så funker den oftest bra. Hmm..ledningsbrudd? Har du strøm til bryteren,da..?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke sjekka enda. Så det kan være så lite som en defekt bryter altså?

Jepp. Har den kortsluttet/dødd på høyeste steget,så får intet strøm..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få sjekka den på noen måte eller?

Jepp. Bare å ta ut bryteren,dra frem multimeteret,og ohme den for å se om det er kontakt igjennom den når den står på...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten garantere deg at det er ledningsnette fram til vifta di, har skifta det på endel Escorter på jobben i det siste ;)

Har det nettet noe felles med Scorpio '92 sitt nett..? Har nemlig et sånt problem i den ene bruksvogna... labert med spenning til alt relatert til vifta.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår