JuB Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Hei, har en g60 som er turbokonvertert med kit fra atp. Lader rundt 1 bar nå, vil stille dette litt ned før vinteren, men litt usikker på hvordan jeg gjør det. Turboen er en t3 t60 ar 0.42. Tenkte jeg skulle kjøpe en turbo xs manuell boostcontroller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 ja kjøp deg en BC, enklest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Om det er en vanlig wastegateturbo så justerer du til lavere trykk ved å forlenge staget som kommer fra vakumklokka. Du løsner på kontramuttra, og løsner staget ved ventilsiden og skrur det ut:) Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 skrur man ikke inn da? for at trykket skal blir mindre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet November 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Noen som har et helt korrekt svar her? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Du skrur staget ut, eller det kan jo selvfølgelig variere, men du kan tenke deg at wastegaten skal bli slappere Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Du skrur ut å det justeres 0,03 bar pr. runde om jeg ikke husker helt feil.... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Det er ikke noe fasit for hvor mye du må skru den ut. Det helt opplagte er jo å teste... Husk å notere deg nøyaktig hvor mye staget er strammet før du begynner å tukle. Funksjonen og utslag til WG blir ikke optimalt om man justerer for mye i hver retning. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.