Gå til innhold

Drittbilen min (BMW 318)

Ranger emnet


Janizbananiz

Anbefalte innlegg

Tjena.

 

Legger ut det innlegget her rett og slett bare for å syte litt.

 

Kjøpte meg bil i sommer. Fikk beskjed om at kamakselen kanskje burde byttes av selgeren. "Ok", tenkte jeg. Alt virka bra, helt til EU-godkjenninga. Der fikk jeg mangellapp på bremseslanger, bremserør, bensinpumpe, støtdemperne, håndbrekk ++. Fikk også beskjed om at det kunne lønne seg å bytte motor etterhvert.

Etter 4 ukers intens jobbing var bilen fit for fight. Da gikk den i noen timer, så stoppa den, og det var ikke snakk om å få starta den. Enda 4 uker gikk, uten at noen visste hva som var galt. Vi kom frem til at det måtte være et relè eller en bryter det var noe feil med. Ytterligere 2 uker gikk før vi fikk tak i koblingsskjema.. Som vi forøvrig ikke ble noe klokere av. Bilen ble derfor sendt på verksted, der den har stått i godt over èn måned uten at de i det hele tatt har sett på den. Yes, BMW for life.

 

Thank you and good bye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

jaja ,, viss du ikke sjekker noenting/ikke har peil kan alle biler være et dass,, har ingenting spes me bmw å gjøre,, bare godt gjort at du ikke klarte å se noe av set komme

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til orientering er ikke firerne på langt nær så gode som sekserne og det er på disse firerne du har, BMW hadde mye problemer med toppen. Og uansett er dette E30 en gammel bil. Man MÅ påregne seg kostnader på en eldre bil og mye av standen på bilen avhenger jo selvfølgelig av hvordan den er behandlet og hvor langt den er gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en M40 motor til salgs kanskje. ny trim kam, ny pakkninger i motor, nye ventilløftere, ny hjerne, polert innsug og toppdeksel og div annet.. kan nå meg på 48066768 vist du er int. denne motoren har kostet meg i hvertfall 15,000 kr. bilen er ikke kjørt med trimkam og nye løftere en gang. hjernen er bare testet. skal får den vesentlig billigere enn det jeg har betalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som du har en M40 motor i E30n din (Ja, jeg kjenner til problemet :D )

 

Hva angår bremserør så er dette vanskelig å forutse hvis man ikke går etter bilen ordentlig i sømmene (Noe som er vanskelig da den står på bakken).

Bremserør ruster etter en viss stund og blir dårlige, dette er noe man må regne med. Samme med støtdempere.

 

Men hvorfor fikk du mangel på bensinpumpa?

 

Jeg forstår din frustrasjon oppi alt. Jeg hadde selv liknende problemer da jeg kjøpte min og har pr dags dato skiftet ut så godt som 100% av alle slitedeler på hele bilen.

 

Dette er jo noe man lærer av.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår