Gå til innhold

noen noob spørsmål

Ranger emnet

ona

Anbefalte innlegg

Kan hende at eksosen slår litt, min gjør det pga at jeg ikke hat hatt arbeidslyst til å plukke den av igjen... Også en mulighet at det er noen gummioppheng som er skrot.. Den foringa kan være link staget fra bærebru til stabstag, den er veldig enkel å skifte.. Men hjullager foran er nok litt jobb, må av med bremseskiva. Men det er lettere foran enn bak...

Det er ikke justering på håndbrekket bak på bilen din, det var noe som var på tidligere modeller... Det forsvant i 86 eller noe. Så er bare inne i bilen din. Men det er 2 steder å justere: på hver enkelt waier og på den supadaisen som spenner waierene...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, justerte litt innvendig. brekket tar tidligere, men er fortsatt liten virkning. skal åpne og smøre litt så snart jeg får tid.

noen som kan svare på dette med ytterste lager ? det er vel ikke meningen at strammemutteren/akselmutteren skal byttes og? ytterste lageret satt ganske bra på denne.

ja er jo litt stress. så at jeg må helt av med calipper og. så jeg må lufte bremer osv etterpå og. hadde håpet jeg bare kunne henge den opp, men så nå at det er rør og ikke slage siste stykket inn i calipperen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. hjullageret er to koniske lager. du bytter begge lagerne med tilhørende lagerskåler. Husk å pakke det nye lageret med fett (stappfullt med hjullagerfett inni lageret.)

handbremsskoene kan vere gamle, inneholde olje (bakakselolje), vaskemidler osv.. bytt bremsesko. fåes veldig billig på biltema. bytt samtidig fjærer og den saken som strammer skoene så skal du se du får godt handbrems.

dunkingen kommer av at du har dårlige motorfester slik at motoren vrir eksosanlegget slik at det dunker borti når du starter. bytt motorfeste og gjerne noe av gummien som holder eksosanlegget på plass. og om du har råd bytter du festet til girkassen.

bilen har btw. ikke automatchoke men elektronisk innsprøytning med kaldstartfunksjon.

hvor langt har bilen gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min også vibrer litt på tomgang, eller generelt hele tia.. Men det er jo en bil til 1700kr som har gått 440k... Hvis du vil koste på litt så: Kjøp deg nye motorfester, girkassefeste og nytt eksosanlegg. Da slutter den nok å slå...

På tomgang så hopper jo gamle gode volvo motoren veggimellom nedi motorrommet..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider