Gå til innhold

Register-reim-bytte på Nissan Serena...

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Trenger hjelp med bytte av register reim på en Serena 2.3D.. Noen som har gjort dette før? Har fått av reima, men finner ikke alle merkene på hjulene, og vet ikke hvor merkene jeg har funnet skal stå hen heller..

 

Finnes det forresten en reperasjonshåndbok til denne bilen? På nettet..

 

Håper på raske svar.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en tomelfinger regel er å stille inn på ød (øvre dødpunkt)¨på nr 1.

ta av ventil kåpen og still inn kammen slik at sylinder 1 veksler, når denne er i ferd med å veksle så er den stillt inn. finner du ingen merker på D pumpa så prøv den, starter den ikke så stiller du motoren inn, tar av reimen igjenn, drar motoren en omdreining rund og setter den på ød igjenn, sett på reima, stram, og prøv igjenn, da skal den starte.

 

en annen ting. tror det skal være et merke på D pumpa også, er ikke sikker men. noen ganger så har du også merker på reim kåpa, så den må settes på for å se dem. noen har også merker på svinghjul. noen merker er det altids, deg er bare det å finne dem :) Eller gjør som Potato sier, lag et par meker selv etter ød. Men prøv å finn dem, det er litt viktigt ettersom du må dra et par runder for hånd for at reima skal strammes/sette seg riktig. og det gjelder både for automat og manuell strammer.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle biler har en eller anna form for merking og/eller låsing. Går du ut ifra ventilveksling for instilling er det lett å få noen tenner feil pga utvekslinga på kam&kamhjul(liten/stor). Å stille dieselpumpa på "feelingen" er som regel bortkasta,millimeter=grader på de så derfor er det nøye å være presis. Er pumpa feilinnstilt får du enten kun periodevis start når du drar den på starteren,eller dårlig drag ved mindre feilinnstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle biler har en eller anna form for merking og/eller låsing. Går du ut ifra ventilveksling for instilling er det lett å få noen tenner feil pga utvekslinga på kam&kamhjul(liten/stor). Å stille dieselpumpa på "feelingen" er som regel bortkasta,millimeter=grader på de så derfor er det nøye å være presis. Er pumpa feilinnstilt får du enten kun periodevis start når du drar den på starteren,eller dårlig drag ved mindre feilinnstilling.

 

 

Ventilveksling er en gammel og sikker metode, det skal litt til for å få "noen"tenner feil her for å si det slik. Og skulle reima bomme en smule noe jeg ikke tror den gjør så stiller du den inn slik at reima treffer nærmeste spor. hvis du veksler den riktig så skal reima treffe. dette har jeg gjort mang en gang, har ikke klart å bomme ennå :)

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår