Gå til innhold

Golf Gl 90 hk -> 220 hk turbo? pris ++

Ranger emnet

KriHaaø

Anbefalte innlegg

Hey folks!

Har en ganske så standard Golf 2 GL 1989 modell (tror det er 90hk).

Litt gammel og sliten, med litt slitte skivebremser foran, og trommel bak.

Sitter og lurer på om jeg skal prøve meg på et aldri så lite prosjekt med å få inn en 220 hk turbo motor i denne... Denne har stått i en annen golf tidligere (g60), og vil tro denne golf'en har de fleste av medfølgende motordeler som trengs for å gjøre om min.

Men hva trenger jeg å huske på min bil når jeg gjør dette.. Har skjønt at bremsene må godkjennes til en viss motorytelse, + noe forurensning osv..

Hovedspørsmål:

- Hva må jeg gjøre for å få dette godkjent på min bil?

- Hvor mye ekstra utgifter bør jeg regne med (i deler og kontrollsjekker) ?

Har ikke den største lommeboken og erfaringen så må bare vite sånn ca om lommeboken og kunnskapen vil strekke til til å i det hele tatt begynne på prosjektet...

-Kris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har tilgang til den bilen motoren stod i er det bare til å flytte alt over.

men om den forrige bilen var godkjent med motoren så burde din også bli det om du har papirer på det..

Tror en gti hadde vært et bedre utgangspunkt å brukt hvertfall...

hva skjedde med bilen motoren stod i ?

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tingen er at jeg ikke har kjøpt bilen\delebilen enda. lurte bare på om d funket osv...

når du sier at jeg må "ha papirer på det", hva mener du da?

-at jeg må få det godkjent på en kontroll sant?

bilen det står i har kræsja og har skjev ramme.

noen tanker om samlet ekstra kostnader det er snakk om her?

-nye skivebremser foran (holder vel ikke med litt gamle orginale GL skiver da lengere eller?)

-skivebremser bak (er dette nødvendig?)

-forurensningskontroll

-andre kontroller

++??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror faktisk det er gamle golfen min det er snakk om her.. en grå golf

Trenger nok g60 bremser, dvs 280 mm skiver mot 239 som din har.

skivebremser bak trenger den.

trenger vel stabstagene som en gti har også.

Viss du har forgasser motor trenger du nok tanken og bensinpumpene fra gti også...

som sagt.. beste hadde vært å hatt en gti som utgangspunkt

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror faktisk det er gamle golfen min det er snakk om her.. en grå golf

Trenger nok g60 bremser, dvs 280 mm skiver mot 239 som din har.

skivebremser bak trenger den.

trenger vel stabstagene som en gti har også.

Viss du har forgasser motor trenger du nok tanken og bensinpumpene fra gti også...

som sagt.. beste hadde vært å hatt en gti som utgangspunkt

Takker for svar!

(hmm golf'en her er ikke grå... kan legge ut bilder og sånt etterhvert, men vil vel først få handelen i boks -om jeg i det hele tatt velger å handle ;)

hmm.. altså greien er at jeg har denne golf GL'en fra før da... og det er den jeg kommer bygge på... så blir nok ikke noen gti på meg, for så å oppgradere (litt for dyrt)

Men skjønner hva du/dere sier... Er det såpass mye som bør skiftes fra min GL for å få dette til, at det nesten ikke er verdt det?

Etter hva jeg har fått med meg er dette det jeg trenger:

- 280mm bremseskiver

- stabstak fra en gti (er dette både foran og bak?)

- tanken og bensinpumpen fra en gti

- papirer for godkjent arbeid

vil dette holde? (tror det meste her kan jeg trekke ut fra den gamle, bortsett fra at nye bremskiver ville vel vært lurt)

om noen har tenkt å skrike ut NEEI, til dette så er det nå som er tiden for det :p er som dere skjønner ikke den mest drevne innenfor området, så trenger deres hjelp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit:

Skillz2k: du ramser opp en del ting jeg vil trenge, men nevner det med at en gti hadde vært bedre utgangspunkt. Hva er det som vil bli bedre om jeg hadde en gti fra før av i forhold til det du har listet opp.. Mye andre deler som er sterkere på Gti'ene? Tvilsomt at min bil vil klare påkjenningene?

Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt penger skulle jeg kjøpt den delebiln for 9000kr tvert..

Har alt man trenger for ombygging til G60.

Men lurer på hva som er gjort med den. Får jo ikke 220hk bare med å bytte til turbo.

ATP oppgir 220hk på sine kit

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ATP-VVW-109&Category_Code=VVWTK

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om d er den golfen jeg bygget opp så må eg ta en prat me han som knuste den.

220hk i motor på en G60 motor er ikke så vanskelig, men noe over det er kostbart.

Har en gti som skal hugges til uken om du trenger bak stilling. Har også en corrado som skal hugges, men litt usikker på hva deler som skal hvor der.

Bor i Bergen så send meg gjerne en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider