Gå til innhold

Prosjekt: Student einser SELGES I DELER

Ranger emnet

AndersM

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en golf c fra 1983

Bilen har ralativt lite rust. Noe er det selvfølgelig..

Har masse planer for denne bilen, men er student med leilighet så da har jeg nok å bruke penger på :) Men får ta det med tiden..

Her er noen bilder av bilen..

IMG_0180.jpg

IMG_0179.jpg

IMG_0181.jpg

Det jeg har planer om nå er å ta en stor service på bilen for å få den teknisk bra.

Så har handlet inn:

- Bremboskiver

- Mintexklosser

- Bremsevæske

- Luftenipler

- Plugger

- Olje

- Luftfilter

- Oljefilter

- Bensinfilter

- Påfyllingsrør

- Pakninger til tank

- Nytt låsbart tanklokk

- Bensinslanger

- Ny eksos hele veien

- Lykter foran, sota reflektor med kryss(kommer snart)

- Blinklys foran, sota reflektor(kommer snart)

Trenger med tiden:

- Nye støtfangere

- Justerbart senkesett (gått til innkjøp på ebay januar 07) :yodude:

- Felger: Noen som har?

- Rustsveising

- Lakk

- Interiør

Hvis noen har noe deler for salg som gjør bilen litt gjonomført, gjerne legg det ut her så jeg kan vurdere det.. Alt fra felger til girkule

Det er det for denne gang, gjerne kom med noen innspill om hva jeg bør gjøre for å få den pen.

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin bil! Har selv akkurat kjøpt meg en Golf C, '84-modell. Du må legge ut bilder etterhvert som du gjør noe med den, kanskje jeg også får litt inspirasjon. Hva med å sette på GTI-hjulbuelister? Er jo litt "rustsamler", men jeg synes det ser bra ut på Golf.

Ettersom denne bilen har tilsynelatende hele hjulbuer så ville jeg unngått å bruke GTI-breddere. Dette er (som du sier) rustsamlere uten ende. Slike breddere forteller meg:

1) Bilen har dårlige skjermkanter.

2) Eieren har tatt minste motstands vei for å få plass til hjulene han kjører med.

3) En kombinasjon av begge deler.

Så lenge man holder seg til 7X15 opp til ET 28 så holder det å valse/brette inn skjermkantene. Et glimrende alternativ er i så fall Ronal Turbo (som faktisk ikke koster skjorta nye i das Vaterland).

Denne bilen vekker gode minner. Slik så min første bil ut da jeg kjøpte den tilbake i 1992. LD3V Sienarot metallic er en vakker farge:).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den har veldig hele hjulbuer. Er litt i bakkant av de bakre buene. Men kunne tenkte meg å få en til å sveise det så det blir bra..

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider