Gå til innhold

Prosjekt: Student einser SELGES I DELER

Ranger emnet

AndersM

Anbefalte innlegg

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal jeg handle, handler jeg ikke på dekkmann.. Får så og si innkjøpspris hos en annen leverandør, men vet ikke om jeg gidder å bruke så mye penger på felger dette året..

Har lyst på justerbart og noen rimelige felger som kan bli kule med litt polering og dekkstrekk..

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne einseren så jo meget bra ut...

Høres ut som om den har havnet i et flott hjem med tanke på alle delene du allerede har kjøpt inn ;)

Forøvrig godt å se at studielånet ditt går til "fornuftige" ting ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært i garasjen og fått gjort litt.. Tar tid da skolen tar masse tid.. Men jeg har fjernet monteringsbånda til tanken, men jeg får ikke tanken ned! Er det noen teknikk for å få den ned? Er det noe mer jeg må løsne en bånda og påfyllingsrøret?

Påfyllingsrøret var forresten rustet tvers igjennom helt øverst, bare knakk av :)

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært i garasjen og fått gjort litt.. Tar tid da skolen tar masse tid.. Men jeg har fjernet monteringsbånda til tanken, men jeg får ikke tanken ned! Er det noen teknikk for å få den ned? Er det noe mer jeg må løsne en bånda og påfyllingsrøret?

Påfyllingsrøret var forresten rustet tvers igjennom helt øverst, bare knakk av :)

Såvidt jeg kan huske sitter den ikke i mer enn disse båndene (og selvfølgelig bensinslangene + evt strøm til bensinpumpe og tankmåler)

Men, det hjelper ofte med litt maktbruk på ting som har sitti utsatt for skitt og møkk i 20+ år. Røsk litt i den frem og tilbake, så kommer den nok etterhvert...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har røska og røska fram og tilbake jeg men uten hell.. AArgh! Trenger bilen på veien fort!

Men får prøve igjen i kveld etter jobb..

Synd det ikke er noen einser folk i skien.. her er det plastic fantastic :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må løsne bakstillinga også. Enkelte påstår at det skal holde å løsne de fremre festene. Men jeg har hittil aldri greid å få skohorna tanken ut uten å ta hele bakstillinga fysisk av fra bilen.

Du må også løsne ledningene til tankmålergiveren. Denne finner du under det runde dekslet under baksetet (dette må ut). Og så må gummislangen mellom tank/påfyllingsrør tas av.

Dermed burde tanken ramle ned.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må løsne bakstillinga også. Enkelte påstår at det skal holde å løsne de fremre festene. Men jeg har hittil aldri greid å få skohorna tanken ut uten å ta hele bakstillinga fysisk av fra bilen.

Du må også løsne ledningene til tankmålergiveren. Denne finner du under det runde dekslet under baksetet (dette må ut). Og så må gummislangen mellom tank/påfyllingsrør tas av.

Dermed burde tanken ramle ned.

Hehe.. ja, selvfølgelig må man ha av bakstillinga.. DET tenkte jeg ikke på :hvaskjera

Men, jeg fikk ihvertfall tanken min ved bare å løsne de fremre festene på bakstillinga... om man får den av ved bare å løsne her vet jeg ikke...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bakstillingen løs og tanken ute.. Deilig! Takk for tips!

Det nye påfyllingsrøret er slipt ned, grunnet, lakket og til slutt tectylert. Satser på at det holder=)

Skal montere det sammen i morgen da jeg har fri, eller tar meg fri fra studiene for en dag :)

Var bare 4 bolter jeg løsna, ikke 6..

Lenke til kommentar
Del på andre sider