Gå til innhold

Prosjekt: Student einser SELGES I DELER

Ranger emnet

AndersM

Anbefalte innlegg

Da var bakstillingen løs og tanken ute.. Deilig! Takk for tips!

Det nye påfyllingsrøret er slipt ned, grunnet, lakket og til slutt tectylert. Satser på at det holder=)

Skal montere det sammen i morgen da jeg har fri, eller tar meg fri fra studiene for en dag :)

Var bare 4 bolter jeg løsna, ikke 6..

6 bolter om du måtte løsne støtdemperne;) var vel litt diskusjon om det var nødvendig eller ikke, men om du klarte det med bere 4 bolter, var det vel ikke nedvendig da;)

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som vet hva jeg burde bytte av festemateriell når jeg skal montere det justerbare senkesettet?

Styrelager foran er det minste man må bytte!

Hva du må bytte for øvrig er helt avhengig av hvor lenge siden det er at bilen har vært skrudd på. Ofte er det et lite h.. å løsne boltene som holder fjærbeina nede bak. Prøv å løsne disse først. Som regel har bolten rusta fast inni hylsa til demperne. I så fall er det bare å handle disse boltene først som sist.

Det er heller ikke helt utenkelig at boltene som holder fjærbeina foran til hjullagerhuset sitter dønn. Men disse lar seg som regel løsne ved utagerende bruk av stålbørste og rustløser.

Her anbefales det sterkt å prøve å løsne disse boltene først. Da finner du ut hva du virkelig trenger å kjøpe nytt.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestilte alt av bolter i går, men får bestille styrelager også da.. Får man det andre steder enn møller? Møller er dyrt.. :)

Er det lurt å bytte fjærbeinslager også?

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestilte alt av bolter i går, men får bestille styrelager også da.. Får man det andre steder enn møller? Møller er dyrt.. :)

Er det lurt å bytte fjærbeinslager også?

Fjærbeinslager er styrelager.

Fås bl.a. på Tema til vettug pris.

Styrelager er forbruksvare når man kjører med gewinde! På det verste har jeg måttet bytte dette en gang i året (men de jeg har nå har holdt i to sesonger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen felger til tralla mi? 14 eller 15 " helst med en bra felgbane, gjerne send meg en pm :)

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lyktene jeg kjøpte meg. Valgte med sota glass da jeg har bare sorte detaljer på bilen så føler det blir mere gjennomført med sorte lykter da..

Diversebilder001.jpg

Er det noen som vet hva jeg burde sette det justerbare senkesettet inn med så det skal tåle vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge lyktene kjøpte jeg fra ebay.de kom på 950 ferdig på døren for de sota park/blinklysa og de sota frontlyktene.. Billig og bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobberfett skal visst være fint å bruke på gjengene så det ikke setter seg. Lett å fjerne igjen også.

Men det sitter ikke spesielt bra. Tectyl ML (voksbasert hulromsbeskyttelse) er helt fremragende. Det sitter godt, trekker inn i kriker og kroker og kan spyles av med varmt vann/høyttryksspyler og avfettingsvæske når våren kommer (eller når du vil endre høyden). Så er det bare å børste gjengene reine med en stålbørste før du sprøyter på et nytt lag.

Tectyl ML får du bl.a. hos din nærmeste Torshov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider