Gå til innhold

Prosjekt: Student einser SELGES I DELER

Ranger emnet

AndersM

Anbefalte innlegg

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

what to do? Skal jeg har sort eller sølv senter på felgene? Kromma eller gull skruer?

Sort senter med gull skruer er det pent?

Poler framsida av eikene og lakk innsida av stjerna (og følgelig også eikene der de går innover mot innsida av felgen) sølvgrå. Dette kommer til å bli vakkert i kombinasjon med friske, polerte ytterringer og gullfargede skruer!

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poler framsida av eikene og lakk innsida av stjerna (og følgelig også eikene der de går innover mot innsida av felgen) sølvgrå. Dette kommer til å bli vakkert i kombinasjon med friske, polerte ytterringer og gullfargede skruer!

Men det som er problemet er at jeg mangler senterdeksel og det ikke er lett å få tak i.. Derfor må jeg ha en farge som gjør at felgen kan se bra ut uten senterdeksel..

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er problemet er at jeg mangler senterdeksel og det ikke er lett å få tak i.. Derfor må jeg ha en farge som gjør at felgen kan se bra ut uten senterdeksel..

Vel, da får du bare polere "søkket" rundt felgsenteret også;)

Alternativt kan du måle diameteren som senterdekselet skulle hatt og starte leiting etter noe som passer. Jeg mangla også senterdeksel til et ekstra sett med OZ-Turbo jeg kjøpte brukt. I fjor sommer kom jeg over en pose med senterdeksler jeg fikk av Volker Schmidt i sin tid og jammen hadde jeg ikke flaks: 4 av dem passa rett på felgene:). Du skal ikke se bort fra at div. billigfelger man bare får slengt etter seg har senterdeksler som passer.

Hvis ikke må noen med tilgang på mekanisk utstyr lage senterdeksler til deg. For enkelhets skyld kan disse være helt flate, men med et frest søkk i senter for å feste f.eks. et VW-merke. Rial lagde også noen felger i sin tid som var ganske like de du har. Disse hadde helt flatt deksel med det nevnte søkket. Når både fronten på eikene og dekslet var polert så dette rett og slett latterlig bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke må noen med tilgang på mekanisk utstyr lage senterdeksler til deg. For enkelhets skyld kan disse være helt flate, men med et frest søkk i senter for å feste f.eks. et VW-merke. Rial lagde også noen felger i sin tid som var ganske like de du har. Disse hadde helt flatt deksel med det nevnte søkket. Når både fronten på eikene og dekslet var polert så dette rett og slett latterlig bra ut!

Har vudert om noen kan lage dette, men vil ikke det se rart ut i overgangen mellom eikene og dekselet? Tenker på at eikene bare stopper opp hvis du skjønner hva jeg mener?

Bør felgen glassblåses for å kunne klare å polere opp felgen på eikene?

btw: takker for bra svar Böhser Onkäl :)

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vudert om noen kan lage dette, men vil ikke det se rart ut i overgangen mellom eikene og dekselet? Tenker på at eikene bare stopper opp hvis du skjønner hva jeg mener?

Bør felgen glassblåses for å kunne klare å polere opp felgen på eikene?

btw: takker for bra svar Böhser Onkäl :)

Det er unødvendig å glassblåse fronten på felgen for å polere. Skaper bare masse unødvendig arbeid. Bruk heller en av Biltemas finkornede lamellrondeller. Disse er også fremragende for å glatte ut lette kantkjøringsskader:). Etter dette er det bare å jobbe seg oppover skalaen med vannslipepapir (begynn gjerne med 600. Slip heller lenge med finere papir enn kortvarig med grovt, selv om det blir dårligere fremdrift).

Jeg har søkt i øst og vest for å finne bilde av de nevnte Ronal-felgene, men har hittil ikke funnet noe. Men det er god tid fram til sammendraget fra dagens Rally, så jeg gir meg ikke med det første;).

EDIT: Og jeg fant:). En del av bildene er faktisk tatt på sprintstrekka i Luckau ser jeg. Og det er mer enn bare felgene som er trivelige på denne bilen:

http://www.golf1.info/Galerie/User_Golf/stph/stph.html

Personlig synes jeg det ser helt fint ut at det ikke er eikemønster på senterdekslet. Som sagt ser det enda penere ut når framsida på eikene og dekslet er polert. Da vil det ikke synes så godt at dekslet mangler eikemønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

da var jeg gang med felgene.. Har begynt å pusse ned eikene.. måtte teste gullskruene også da :)Hva synes dere? beklage dårlig bilde..

06-03-07_2027.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke lakke center.. skal poleres det og :) går for sølv eller sort mellom eikene.. ikke sikker hva som blir penest..

Duckbill leppa tok kvelden sst snøfall.. isklump fra lastebil= ikke morsomt..

Men har ikke mer en ca 6 cm ned fra "grenrøret" til bakken.. nok på vinteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke lakke center.. skal poleres det og :) går for sølv eller sort mellom eikene.. ikke sikker hva som blir penest..

Duckbill leppa tok kvelden sst snøfall.. isklump fra lastebil= ikke morsomt..

Men har ikke mer en ca 6 cm ned fra "grenrøret" til bakken.. nok på vinteren :)

aha,det blir fett;)

det var kjipt,mange som kvelder leppene sine gitt:) litt for lavt?:Dneida...

6cm er greit det.hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider