Gå til innhold

Tatt i laser.

Ranger emnet

high octane

Anbefalte innlegg

Men, men, det er vel bare å betale tenker jeg, og håpe på mer flaks neste gang.:boxers

Syns du hadde en god slump flaks nå, jeg (du kjørte jo tross alt i 100, og du klarer vel fint 170 på den strekningen, kjenner jeg deg rett). Og som Tommy Erwin sa, jeg hadde ventet noe bedre av deg. Men gutta, han kjørte jo tross alt litt uten å stoppe, hvis politiet ikke hadde kjent han tror jeg kanskje vi kunne fått en "Kjørte fra laserkontroll og drepte politiet"-histore.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får de til å måle din gjennomsnittshastighet dersom laseren sitter fastmontert på politibilen som følger etter deg?

Hvis politibilen har en viss fart, så vet jo laseren det. Og, om du da kjører fortere eller saktere enn politibilen skal det ikek så mye til for maskinvaren og regne ut forskjellen + legge opp til å sammenligne med politibilens fart og ut fra det regne gjennomsnittsfarten.

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jeg litt skuffet over deg Skurk. Når du først blir tatt kjører du stakkarslige 80 km/t? Til og med farmoren min kjører i 80. Hadde forventet en historie om en vill biljakt gjennom halve Trøndelag i nærmere 300 km/t på ett hjul i svingene med påfølgende skader for flere millioner på offentlig eiendom, og at det hele endte med at du ble skutt av en laserpistol.

Men joda, de kan gi deg bot selv om de ikke er to. Regner med at han filmet deg? Jeg fikk 7800,- i bot tidligere i høst, og da var det bare én politimann i bilen.

Hahaha, ja, hadde forventa enda en skrøne(?) / skrytehistorie av Skurk :lol:

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres meget rart ut å bli målt med laser fra bil siden instruksen nærmest krever laseren fastmontert..Du skal være stø på hånda for at dette skal bli korrekt.

For meg høres dette mer ut som en måling med police pilot som forøvrig er utstyr i alle up biler, uniformerte og sivile. Ikke alle sivilbiler som har video.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det heter police pilot det de brukte ja.

Mener han sa det het det, men det er vel i bunn og grunn en laserstråle.

Nå er bota inntjent, og betales i slutten av denne måneden.

Tror ikke jeg kommer til å merke særlig mye av den,det verste er de 2 fordømte prikkene, som har bragt meg nermere et førerkortbeslag.

Har nå 3 av totalt 8 prikker, som blir stående i 3 jævla år.

Selvfølgelig svir bøter, men ikke så mye som man skulle tro.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forskriftene for bruk av laser står det at en laserkontroll skal KUN skje innen for 20 - 400 m, altså de kan ikke måle deg på en avstand på over 400m!

Noen som har noen erfaringer med dette?

Ja, de kan ikke stå lenger unna deg enn 400m og måle farten din ved en vanlig laserkontroll. Hva har dette med en måling utført i fart med Police Pilot å gjøre?

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider