ss242 Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Hadde ikke KRB fått godkjent en 240 med over 220 engang? Bare rykter som gikk for lenge siden, så vet ikke om det stemmer. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Det holder for å få godkjent T5 motoren min, har du noen mulighet for å få tak i de papirene? Hva med å godkjenne den med vanlig eksos uten turboen på? Evt få bremsepapirer på at den ikke gir over 220 hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Det holder for å få godkjent T5 motoren min, har du noen mulighet for å få tak i de papirene? Det hjelper desverre lite. BT krever at DIN bil, skal ha godkjenning fra enten uavhengig lab (tüv), eller da fra produsent. Volvo, på sin side, sier at de ikke har myndighet til å gå utover fabrikkgodkjenningen. ergo. tüv eller no-go, med mindre du er blond og har stor utringning, da har du KANSKJE en sjanse.. Derimot, ble alt strengere, etter de tullingene hos b.t. som jukset med registreringer av egne kjøretøy/venners kjøretøyer. Godkjenninger i fremtiden blir nok enda værre, da man vil da se på motorens originale effekt, ikke dens nedtrimmede effekt. ergo. trimmer du ned en b230et til 100hk, gjelder den fremdeles som 182hk. ja, vet 240 blir godkjent med mer, men i visse tilfeller (hk økningsavgift ved importbil feks.), vil da den originale ytelsen til motoren gjelde, evnt. den nye, om den nye ytelsen er høyere enn org. feks. chevy 350tpi, har jo for mye moment og hk, for en 240..I fremtiden vil den bli umulig å godkjenne, selv om du har papirer på at den er trimmet ned. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 BT suger kukk. og dissa høye Co utslippkrava suger enda mer.. :( men sånn er nå norge... Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 BT suger kukk. og dissa høye Co utslippkrava suger enda mer.. :( men sånn er nå norge... Ja og det som er enda værre, er at b.t. av meg krever støy i "forbikjøringsmodus".. bilen min støyer ikke så veldig mye på jevn gass, men om du gasser brått, da bråker den som h**** bråker mest på 5-6000rpm, men det er i praksis ikke tilstede i vanlig kjøring. på nyere biler, er det standstøy, men b.t. i bergen, mener at jeg, siden jeg har eldre bil, må gå etter "forbikjøringsstøy". "jippi".... :P Men det er jo bare for meg å klemme sammen db-innsatsen min til 1.5", så forsvinner alt som heter motorlyd... Den kan jeg til gjengjeld kaste senere. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Ja og det som er enda værre, er at b.t. av meg krever støy i "forbikjøringsmodus".. bilen min støyer ikke så veldig mye på jevn gass, men om du gasser brått, da bråker den som h**** bråker mest på 5-6000rpm, men det er i praksis ikke tilstede i vanlig kjøring. på nyere biler, er det standstøy, men b.t. i bergen, mener at jeg, siden jeg har eldre bil, må gå etter "forbikjøringsstøy". "jippi".... :P Men det er jo bare for meg å klemme sammen db-innsatsen min til 1.5", så forsvinner alt som heter motorlyd... Den kan jeg til gjengjeld kaste senere. Det høres ut som jeg har mye gøy i vente, når den tid kommer. Jeg skal vise bilen min i Skien, men de er sikkert ikke bedre der.:heyyou: Er glad for alle tips som kan gjøre turen til BT lettere:coplight :coplight Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Det høres ut som jeg har mye gøy i vente, når den tid kommer. Jeg skal vise bilen min i Skien, men de er sikkert ikke bedre der.:heyyou:Er glad for alle tips som kan gjøre turen til BT lettere:coplight :coplight Kle deg pent og ha masse papirer og orden på sakene dine i hvert fall! :) Hehe! Ja, er ganske tåpelig at på gamle biler så skal det være strengere krav til støy enn på nye biler. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Ja, støy er forsåvidt det enkleste å fikse. Effektmålinger kan jo også trikses til, da spesiellt på turbomotorer.. Er jo enkelt å skru ned ladetrykket! En sugemotor er litt værre å trikse ned effekt på, da må man bli kreativ. Det jeg anbefaler deg, er å lage søknad allerede nå, så du har plenty tid å klage/argumentere. Skriv skikkelig søknad med alle vedlegg, argumenter, m.m. Ikke møt opp der, uten å ha alle papirer på stell! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Bare å drite å dra det da =p Dragstere kan jo bli godkjent på veien også så.. (funnycars) Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Ja, støy er forsåvidt det enkleste å fikse.Effektmålinger kan jo også trikses til, da spesiellt på turbomotorer.. Er jo enkelt å skru ned ladetrykket! En sugemotor er litt værre å trikse ned effekt på, da må man bli kreativ. Det jeg anbefaler deg, er å lage søknad allerede nå, så du har plenty tid å klage/argumentere. Skriv skikkelig søknad med alle vedlegg, argumenter, m.m. Ikke møt opp der, uten å ha alle papirer på stell! Hvor er det papirene skal sendes da, er det noen spesiell avd. hos BT? Må jeg skaffe papirer på at volvo godkjenner 220hk, eller har BT de papirene:confused: :confused: Jeg virker sikkert dumm nå, men papirer er min svake side..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Ja, støy er forsåvidt det enkleste å fikse.Effektmålinger kan jo også trikses til, da spesiellt på turbomotorer.. Er jo enkelt å skru ned ladetrykket! En sugemotor er litt værre å trikse ned effekt på, da må man bli kreativ. Det jeg anbefaler deg, er å lage søknad allerede nå, så du har plenty tid å klage/argumentere. Skriv skikkelig søknad med alle vedlegg, argumenter, m.m. Ikke møt opp der, uten å ha alle papirer på stell! går greit å sette ned effekten på en sugemotor.. 1. strupe ned diameter på overgang mellom innsug og gasspjeld. justerbart kamdrev og justere litt bort fra optimalt. senke tenning noen grader.. tar noen gamp på det da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 er ikke 240 med stabstag i motorrommet og ordentlige dempere godkjent til 238hk da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glennl Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Bare å drite å dra det da =p Dragstere kan jo bli godkjent på veien også så.. (funnycars) FUNNYCAR MED SKILTER??????????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glennl Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 er ikke 240 med stabstag i motorrommet og ordentlige dempere godkjent til 238hk da? Dette er det Volvo har lagt ut ang effekt: 242, 244, 245, 264, 265: Kode YV1 D1 - Motoreffekt: Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 240/260 er 200 hk DIN (maks dreiemoment 22 kpm DIN) uten at det er nødvendig med endringer i chassiset. Monteres det ventilerte skivebremser foran, kan det benyttes effekter opp til 220 hk DIN (28 kpm). Det godkjennes montert alternative Volvo bensinmotorer såfremt ovennevnte data er oppfylt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 er ikke 240 med stabstag i motorrommet og ordentlige dempere godkjent til 238hk da? det er 740 det. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.