Gå til innhold

24x godkjent med over 220hk?

Ranger emnet

Wrasko

Anbefalte innlegg

FUNNYCAR MED SKILTER???????????

Jepp.! Kompis av meg solgte nettopp en chevy nova med godt over 600hk.. (Det er jo ikke toppfuel bil heller da)

Men det reiste seg på bakhjulet i alle fall ;) Når man gassa på litt skikkelig.. Med dragsterhjul og alt.. Han brukte den på bane.. Men han kunne få skilter på den..

IKKE BILEN PÅ BILDET (og ikke bakhjula av asfalten).! Men sånn det ofte så ut når han gikk av linja på gardemoen:

MOV00191.jpg

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser det skrives mye om Tuv papirer å sånne greier..det hjelper ikke en døyt med Tuv papirer om ikke BT synes at kjøretøyet er bra nok bygd/ombygd..

men for den del om man ser motsatt på det så trenger man ikke godkjenning fra fabrikk for å få en bil godkjent ombygd..alt dette er det BT som avgjør uavhengig av andre instanser..

Vet om en som skulle godkjenne en JDM Supra med TUVog alt av dok. men da ville BT vite va TUV la til grunn for sin godkjenning:hvaskjera ..altså mente de at han skulle få tak i papirer som viste at det TUV gjorde var godkjent???av Toyota???? Sinnsyke BT!!!:puke:

FWD!! NO THANKS..No Drifting..No Feeling:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnycar er ikke en bil med 600 hk. Har hatt bil med mer enn det og det var ikke en funny car. Dem blir IKKE godkjent på gata fordi det er vel glassfiber karosseri og hel rør chassi. Noe som ikke blir godkjent på gata. En boble med noen hundre hk drar også på bakhjulene.

Det gjorde min og men er stor forskjell på disse bilene.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne linken her. Dette er funnycars: http://www.youtube.com/watch?v=ntDMYof7BkU&mode=related&search=

Dette er funnycar:thumb , denne kjøpte jeg i håp om at jeg kunne kjøre med den på bane, men det ble for dyrt. Det er den gamle BLUE MAX som satte verdensrekord 2 eller 3 ganger. Jeg hadde en Donavan 417 nitromotor i den. Solgte chassiet til Finland og en gal mann i Stavanger kjøpte motoren for å ha den i en gatebil, da ombygd for bensin. Bilen foran er amazonen jeg takchoppa 6cm.

funny.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og det som er enda værre, er at b.t. av meg krever støy i "forbikjøringsmodus"..

bilen min støyer ikke så veldig mye på jevn gass, men om du gasser brått, da bråker den som h****

bråker mest på 5-6000rpm, men det er i praksis ikke tilstede i vanlig kjøring.

på nyere biler, er det standstøy, men b.t. i bergen, mener at jeg, siden jeg har eldre bil, må gå etter "forbikjøringsstøy".

"jippi".... :P Men det er jo bare for meg å klemme sammen db-innsatsen min til 1.5", så forsvinner alt som heter motorlyd... Den kan jeg til gjengjeld kaste senere.

BT på Voss og i Førde slipper ting mye lettere gjennom etter ryktene. Folk vil heller opp der å godkjenne enn i Bergen, for de er så jævla streng der.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett =p Greit.. det er kanskje ikke en funnycar.. men det er glassfiberbil det han har også.. Trur jeg har noen små bilder av den.. Tatt med en skrøpelig mobil men..

Bilde18.jpg

Bilde20.jpg

Bilde21.jpg

Bilde27.jpg

Bilde29.jpg

Dette er vel egentlig mer en vanlig "dragster" Det er kun taket (Husker ikke dørene) Men mener det bare var taket som ikke var glassfiber

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider