Gå til innhold

S: Diverse 16v-deler til volvo

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

hvordan er den motoren i stand a? starter den og går pent? eller?

Motorn er hel og veldig pent vedlikeholdt.

Har gått 164k og bare summet på tomgang før jeg plukket den ut av bilen den satt i.

Komplett med servopumpe,dynamo,lmm og ledningsnettet fra bilen ferdig klippet for å passe i 240.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal laga 16v med 2 dobble har du no stæsj for sånt bygge?? just kamdrev dobble ventil fjærer ventil trykkere osv

Nix..ikke for salg ihvertfall.

KG,parner med flere selger det du trenger..

16v og to doble ja..kjenner en kar fra rakkestad som hadde sånn motor i 142`n sin for over 10 år sia..

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gamp er det i en orginal b234?

Den du sier er tilpassa til å nermest bare kaste nedi 240; har du flytta fordelerlokket? (er det ikke det som tar inni torpedoveggen a?) Er ikke helt stødig på hva jeg prater om her nå :P Men lurer på om den faktisk passer rett nedi!? Er det en orginal motor slik eller er det en motor som har ettermontert 16v topp osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gamp er det i en orginal b234?

Den du sier er tilpassa til å nermest bare kaste nedi 240; har du flytta fordelerlokket? (er det ikke det som tar inni torpedoveggen a?) Er ikke helt stødig på hva jeg prater om her nå :P Men lurer på om den faktisk passer rett nedi!? Er det en orginal motor slik eller er det en motor som har ettermontert 16v topp osv?

Det jeg skrev var at ledningsnettet er tilpassa 240,dvs jeg har klippet bort alt som ikke har med motoren å gjøre.

Fordeleren må flyttes og et motorfeste på eksossiden må customlages for at denne klumpen skal passe i en 240..

Motorn er på 160 hester mener jeg..og er en urørt 234f.

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorn er hel og veldig pent vedlikeholdt.

Har gått 164k og bare summet på tomgang før jeg plukket den ut av bilen den satt i.

Komplett med servopumpe,dynamo,lmm og ledningsnettet fra bilen ferdig klippet for å passe i 240.

hadde vært litt artig og hatt den motoren men har ikke rå til den helt enda må fikse litt annet på lang40'en min først:)

...............__________

-----____//_____l_________

----,o----- VOLVO FOR LIFE -@)

----`----(@)=========(@)-`

240 1990 STV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært litt artig og hatt den motoren men har ikke rå til den helt enda må fikse litt annet på lang40'en min først:)

Skal ta å sende deg et bilde av den på pm jeg så tenker jeg nok du kommer nedover å hentern strax..:volvopower: :volvopower: :volvopower:

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider