Gå til innhold

Startprob ved kald bil.

Ranger emnet


Belia

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Dette er mitt første innlegg her:)

 

Jeg har startproblemer med kald bil og kaldt vær.

Startmotoren drar rundt, men ingen tenning.

 

Har byttet tenningskabler, fordelerlokk og rotor. Relativt nye plugger også.

Bensinfilter og luftfilter også nytt.

 

 

Noen forslag på hva dette kan skyldes?

Noe jeg kan bytte som kan hjelpe?

Tanken er full, så det er vel neppe kondens? (Ellers er det ikke kaldere enn 2 pluss)

Har ellers en kjølevæske-lekkasje på innsugingsmanifolden (inn til en sylinder), men det har vel ikke noe med dette å gjøre?

 

Fint med raske svar, da jeg måtte sette igjen bilen på jobb da den ikke startet:(

 

Belia

945 LT 1997

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motortemperatur føler, luftmasse føler... falsk luft, lekkasje på pakning på innsugsmanifold...

 

 

har du sjekket etter gnist?? ta med en plugg og koble på kabel og dra rundt å se om det er gnist... er det gnist så er det ett problem med bensin.. ¨men alt er jo nytt på tenningssida.. så det skal jo virke..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går bensinpumpa når du slår på tenninga?? skal høre den såvidt.. kan være rele på pumpa som har gått... ganske standard.. måtte bytte mitt her da jeg ikke fikk start plutselig... Men virket nå og da liksom...

 

Ok. Takker for svar begge to.

Ikke usannsynlig det dere nevner.

Har også lest litt om impulsgiveren ved svinghjulet som kan lage problem. Hva tror dere om det?

 

Er tingene over lett å bytte selv/ står det i Haynes?

 

Belia

945 LT 1997

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn, det FØRSTE du må gjøre, er å lese av feilkoder! er vel selvdiagnose på 96modell, OBD'en kom i 97...?

 

selv hadde jeg defekt tempføler, dette er den som sitter midt på langsiden av toppen under innsuget.. denne kan du skjekke ved å skru ut, sette på multimeter, måle motstand.. er det ingen utslag er den føkkt, men ved utslag holder du en lighter under og varmer, da skal motstanden endre seg..

 

når denne er føkka tror motoren den er varm hele tiden...

 

men somsagt, les av feilkodene, da er det stor kjangs for at den forteller selv hva som er feil(en)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn, det FØRSTE du må gjøre, er å lese av feilkoder! er vel selvdiagnose på 96modell, OBD'en kom i 97...?

 

selv hadde jeg defekt tempføler, dette er den som sitter midt på langsiden av toppen under innsuget.. denne kan du skjekke ved å skru ut, sette på multimeter, måle motstand.. er det ingen utslag er den føkkt, men ved utslag holder du en lighter under og varmer, da skal motstanden endre seg..

 

når denne er føkka tror motoren den er varm hele tiden...

 

men somsagt, les av feilkodene, da er det stor kjangs for at den forteller selv hva som er feil(en)

 

Gode forslag! Takker for det.

Jeg har en 97-modell, så jeg tror ikke jeg har diagnose-boksen... Litt kjedelig det. Koster vel en formue å få volvo til å sjekke dette feilkoder?

 

Kjøpte i dag pulsgiveren. Verdt å prøve om det kan være denne. Det står forresten ingenting om denne pulsgiveren i Haynes.

Hva tror dere om å bytte releet til drivstoffpumpa som nevnt tidligere i tråden. Koster 3-400 kr, så jeg det er kanskje verdt å et forsøk å bytte denne også?

 

Belia

945 LT 1997

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode forslag! Takker for det.

Jeg har en 97-modell, så jeg tror ikke jeg har diagnose-boksen... Litt kjedelig det. Koster vel en formue å få volvo til å sjekke dette feilkoder?

 

Kjøpte i dag pulsgiveren. Verdt å prøve om det kan være denne. Det står forresten ingenting om denne pulsgiveren i Haynes.

Hva tror dere om å bytte releet til drivstoffpumpa som nevnt tidligere i tråden. Koster 3-400 kr, så jeg det er kanskje verdt å et forsøk å bytte denne også?

 

Belia

945 LT 1997

 

Feilkoder får du lest av hos volvo for en rimelig pris... (godt under 1000-lappen...)

 

Ellers så skader det ikke å bytte bensinpumpe relè, det er jo en svakhet på disse bilene...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkoder får du lest av hos volvo for en rimelig pris... (godt under 1000-lappen...)

 

Ellers så skader det ikke å bytte bensinpumpe relè, det er jo en svakhet på disse bilene...

 

Ok. Da prøver jeg det.

Takker for svar.

 

Som ny på forumet er jeg forresten imponert over aktiviteten og kunnskapen som finnes her! Mye bedre respons her enn på de svenske forumene!

 

Belia

945LT 1997

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min 97-mod har jeg koblet opp et vanlig diagnose-uttak. får ihvertfall frem koden om at alt er ok, har aldri hatt feilkoder, men trur den funker da også...

 

Så hvis jeg får tak i en diagnoseenhet fra eldre 940 så passer den i kontakten i min 945?

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår