skjarlie Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 lurte på ein ting angåande bytte frå b230f i ein 740, til b230ft/fk. det er nokon forskjellar mellom lh 2.4, og regina systemet som eg har i min 1991 740.. blir dette eit problem når eg skal ha nye motor i? står om forskjellane i haynesboka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjarlie Skrevet November 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 ingen som har gjort detta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 du må bytte hele el-nettet, siden regina ikke er i nærheten likt et Bosch-system, så ja... det er litt jobb:) Største "fysiske" forskjellen er plasseringen av coil og "typen" lmm. Bosch har glødetråder, som blir kjølt ned av passerende luft.. og dermed endrer motstanden i trådene, som igjen gir en verdi til hjernen. På regina er det et lite spjeld som roterer rundt en akse, etter hvor mye luft som passerer. Spjeld-systemet fungerer veldig dårlig på turbo, da spjeldet blir en fysisk motstand på sugesiden av turboen, og det er vanskelig å måle opp lufta riktig uten en HELT egen regina-lmm for turbo, noe Volvo ikke lagde da bosch funket så bra som det gjorde. Bosch LH2.4-systemet trur jeg er det mest problemfrie fuel og tennings-systemet som er laga til komersielle biler. Aldri hørt om stygge feil på Volvo'er med LH 2.4, men har hørt mye dritt om de nyeste systemene til volvo...hjerner som tar kvelden, etz,etz. DEt enkle er ofte det beste;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjarlie Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 takk for svar. må ein bytte heile el systemet? det stod jo i boka at det var likt, bortsett frå lmm, og ein ting til som eg ikkje kjem på i farta. har ein turbomotor for handa no, som eg lurte på å slå til på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Regina og LH2.4 er to hvidt forskjellige systemer, du MÅ bytte all motorstyring + kabler til motor. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 mhm, og da kan man seriøst vurdere å kjøpe seg en 740 el 940 MED bosch-system isteden spørr du meg :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Kjøp ny bil.. Er så mye jobb. Hadde selv regina.. Men har nå LH2.4, kjøpte meg ny bil i steden for å bygge om.. Men Radial, dette spjeldet du snakker om på Regina? Jeg kunne ikke finne det på den 740'n jeg hadde. så mer ut som temperatursensor.. men vet ikke hva som er helt riktig.. Du pleier å rett i det du sier.. Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Men Radial, dette spjeldet du snakker om på Regina? Jeg kunne ikke finne det på den 740'n jeg hadde. så mer ut som temperatursensor.. men vet ikke hva som er helt riktig.. Du pleier å rett i det du sier.. Jo, var sånn det var... stemmer det en Luft-temparatursensor:) står her også; http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSensors.html#ReginaAirTemperatureSensor Regina Air Temperature Sensor. The Regina fuel injection system uses air pressure and temperature in the intake system to compute the air mass moving into the engine. The temperature sensor is located in the intake hose or pipe. The air mass passes through holes in the sensor and over a bulb which sends a temperature signal from the incoming air charge to the ECU. Information from this sensor is added to the pressure sensor information to calculate the air mass being sent to the cylinders. The sensor is an NTC (Negative Temperature Coefficient) thermister which means that resistance declines as the temperature increases. This sensor helps the ECU to determine spark timing and air/fuel ratio. You can check this resistance by connecting an ohmmeter between pins to read: -20°C (4°F) 15K ohms 20°C (68°F) 2.5K ohms 100°C (212°F) 160 ohms Use a heat gun to change temperature. Problems may occur in the sensor, the connector, or the wiring leads. Riktig nok en feilsøkings-guide, men man skjønner prinsippet. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.