arildh Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Jeg savner også en komplett liste her med biler, trim og resultat. Var det med noen 323 GT-R ? ( Mr. X ). Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Originally posted by arildh Jeg savner også en komplett liste her med biler, trim og resultat. Var det med noen 323 GT-R ? ( Mr. X ). Var ut å prøvekjørte min for noen uker tilbake å fant ut at orginalkasse holder ikke så min kom seg ikke på rulla.. :mad: Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Originally posted by Quicksilver Seven: Det ble bremset en helt orginal Honda Integra Type R der til 190hk som er eksakt det samme som den har orginalt fra fabrikk ;) en EVO6 bremset 20 hk mere en orginalt med HKS Silent Hiper Effekt anlegg helt fra turbo og bak, en blå Viper som hadde bremset 615hk i benk bremset 551hk og 750Nm i motoren der oppe så den rulla er nok helt riktig. Rally bilene kommer inn der hele åre å prøver å skaffe seg noen få ekstra hk, han har alltid lik innsugstemp på de forskjellige dragene. bremse kraften er eksakt den samme åre rundt på rullene siden motstanden ligger i vekten på rullene (2 tonn pr aksel) ikke simulert av en brems som på de andre rullene. biler har bremset med 1 års forskjell og har tapt seg 4 hk på 400hk fra året før og det er natulig pga slitasje. Jeg tok ikke noen bilder eller film. resultatene må de som evt bremset fortelle selv :) fcuk: han syntes sikkert at bilen din var så sinnsykt kul da hehehe :) grattis med RÅTT NM tall ;) Hvordan kompanserer han luft-fuktighet og luft temp ? nekter ikke for at rullen hans er bra, men sier bare at luft fuktighet og temperatur har innvirkning på resultater. Har opplevd at en Cosworth bremset 250 hk en varm sommerdag og på samme verksted bremset den nesten 280 neste uke. Da var det regn og høyere luftfuktighet. Men skal ikke kverulere her. Har ingen erfaring med rullen hans og tror på det du sier :) Og ettersom alle bilene han testet ligger så nærme det som er antatt i fra fabrikk og ut i fra modifiseringer er det nok ingen tvil om at rulla er meget presis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet September 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 De som er halveis hardcore trimmere har satt inn insugstemp måler, han bare passer på at det blir samme temp på hvert drag han tar (tror han bruker 35 grader som standar), de viftene som sto foran bilen simulerer 80km/t på veien, å så pen kjører han bilen bare til tempen har kommet til det han sikter på før han begynner draget. nå i helgen ble ikke bilene mappet 6 timer i strekk på rulla så da er ikke insugstempen et stort problem. bremsingen fåregår innendørs med dørene lukket. Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Ok. Tviler ikke på at han er erfaren og kjempe flink :) men en ting. som jeg lurer på. Hva med luft-fuktighet ? Den måleren kan vel ikke måle det ? eller ? (Mener ikke å kverulere her) Merket faktisk stor endring på min TS-X som hadde 11,5 HK Malossi HARDCROME sett :D hehe... Den gikk sånn 100-110 på flåa til vanlig, men husker at den gikk mye bedre når det regnet! hehe.. Burde nesten dokumentert det TS-X prosjektet mitt. Hadde 11.5 sett fra sverige. Hadde en modifisert orginale Gasser, med trykk pakninger og 120 dyse. Hadde lagt meg en stor treft med en grov slange som gikk inn på gasseren. Denne var hektet på siden av mopizen slik at den fikk direkte luft på seg. Denne presset luft inn i gasseren. "wannabe" turbo kan man si. :) hehe.. Tror jeg brukte ca 50 L bensin og 1 uke før jeg fikk satt det riktig sånn at det sånn ca fungerte. Var dog nesten umulig å stille bensinmengden da mere luft ble presset jo fortere det gikk. Men fikk da til sånn ca. Mopeden gikk dårligere fra 0-70 men etter det så gikk den som ei kule :D Husker jeg kjørte i 100 kmt og lente meg ned med skrutrekerog skrudde mere bensin.. hehe Var tider det :D Men solgte den da jeg fikk lappen. trimsettet skjærte seg også etter noen mnd. og hardcrome er omtrent umulig å borre opp igjen. Sorry dette var meget OFF TOPIC. Beklager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet September 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 det er skjelden det regner inne på verkstede hans Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 hehe... det vil jeg tro. Skjedde det noe oppsiktsvekkende den dagen da ? Noen som hadde bra resultater i forhold til oppsett ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet September 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 nei det var vel ingen som imponerte noe sinnsykt i forhold til trim untatt en 200SX som hadde eksos, apexi filter, bensinpumpe og FBU og bremset ca 280hk (orginalt 205hk ved 0.5) ved 1.2 bar. nå vil vel han få seg en overaskelse hvis han forsetter å lade så mye med den veldig lille orginal kjøleren men det var veldig bra tall :) Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Målingene blir vel korrigert etter en ISO eller DIN norm tenker jeg. Da er det jo bare å la benken måle temp og fuktighet i lokalet. Gøy å se at det er noen som tar måling alvorlig! Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kay arne Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 benken måler temp og luft fuktighet selv i rommet og korigerer ut i fra det, trond bruker også en liten dings som ser ut som en fjernkontroll som måler grader og luft fuktighet for og sjekke benken en gang i blandt... insugstempen er som regel aldri noe prob hos trond på en vanlig dag, på veldig varme sommerdager kan det være litt vanskligere og få ned tempen vis det blir mye testing. noen la sikker merke til den vifta som satt oppe i vindu som gjør så luften blir byttet ut på varme dager... jeg har vært med og bremse flere impresar med intercoleren oppe på motoren og dem ligger insugstempen på ca 30 grader, og under 28 grader er det ikke noe og hente mere på insugstemp. http://www.dynojet.com Siter TEAM BILRADIOHUSET www.splnorway.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonus Racing Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Originally posted by kay arne benken måler temp og luft fuktighet selv i rommet og korigerer ut i fra det, trond bruker også en liten dings som ser ut som en fjernkontroll som måler grader og luft fuktighet for og sjekke benken en gang i blandt... insugstempen er som regel aldri noe prob hos trond på en vanlig dag, på veldig varme sommerdager kan det være litt vanskligere og få ned tempen vis det blir mye testing. noen la sikker merke til den vifta som satt oppe i vindu som gjør så luften blir byttet ut på varme dager... jeg har vært med og bremse flere impresar med intercoleren oppe på motoren og dem ligger insugstempen på ca 30 grader, og under 28 grader er det ikke noe og hente mere på insugstemp. http://www.dynojet.com Har minusgrader i innsugstemp og virker som det hjelper. Men er det noen i norges land som har like bra benk som ts? Stemmer det at den benken er fra statene og er kun det som er anerkjent der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmhaga Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Kjørte min '98 Impreza GT her. K&N 57i, downpipe, Remus eksos, 1.1 bar. Film: Dyno måling: Siter '06 Subaru Outback 3.0R '92 Suzuki Bandit GSF 400x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800 '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rozar Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Originally posted by Jonus Racing Har minusgrader i innsugstemp og virker som det hjelper. Men er det noen i norges land som har like bra benk som ts? Stemmer det at den benken er fra statene og er kun det som er anerkjent der? Jeg personlig liker dynapack sitt konsept bedre, og ut ifra de tilbakemeldingene jeg har fått fra folk som jobber med dynapack'en så virker det som om de er minst like fornøyd med den som med dynojet'en.. Siter ________________ mvh. Roy G. Hansen Audi RS3 '97 http://members.cardomain.com/rozar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Oktober 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Originally posted by Rozar Jeg personlig liker dynapack sitt konsept bedre, og ut ifra de tilbakemeldingene jeg har fått fra folk som jobber med dynapack'en så virker det som om de er minst like fornøyd med den som med dynojet'en.. Det er helt i orden men kan du utdype hvorfor du foretrekker den i stede for noe annet?? Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rozar Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Originally posted by Quicksilver Det er helt i orden men kan du utdype hvorfor du foretrekker den i stede for noe annet?? Jeg skrev ikke at jeg foretrakk den framfor noen andre. Jeg skrev at jeg liker konseptet deres. Du har en fullt portabel dyno som ikke tar verdifull verkstedplass og er vanskelig og dyr i montasje og vedlikhold. Du kan ha den med deg "overalt" på banen, med på flyttelasset hvis du bytter lokaler uten dyr opp og nedmontering osv. Samtidig så har jeg personlig fått tilbakemelding fra folk som bruker den daglig om at det er noe av det beste verktøyet til bremsing, mapping og feilsøking de har vært borti. Du har heller aldri problem med at bilen løsner fra rulla og går i veggen (som man har hørt skrekkhistorier om) og du har heller ikke problem med at bilen kan spinne løs (som f.eks. dahlbäck har forsvart seg med for å unngå flere bremsinger). Den bråker dessuten ikke i det hele tatt. De eneste lydene du hører er de som kommer fra motor, drivverk og eksos.. Er litt vanskelig å foretrekke noe man aldri har prøvd selv da det så vidt er meg bekjent ikke finnes noen slike i skandinavia. Det nærmeste man kommer må vel være rototest i sverige, men de bruker vel noe de har utviklet selv(?) utifra det jeg forsto av reportasjen i bilsport her for en stund siden. Denne er vel heller ikke så veldig portabel at den gjør noe.. Siter ________________ mvh. Roy G. Hansen Audi RS3 '97 http://members.cardomain.com/rozar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg