Gå til innhold

"farlig" å ha motorvarmer på mens motor er i gang?

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har motorvarmer og kupèvarmer i bilen.

 

Noen ganger glemmer jeg og slå den på, og det har hendt at jeg har slengt i kabelen etter at jeg har starta bilen for å få varme i den med kupèvarmeren. Når jeg gjør det så slår jeg jo også på motorvarmeren (slangevarmer).

 

Er det skadelig for motorvarmeren? :cook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du vel ikke alene om. Har jeg gjort flere ganger også. Rygger bilen ut av garasjen uten å huske å koble ut motorvarmeren. Har bytta endel ledninger ja. Både jeg søs mamma og pappa har gjort dette flere gangre.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, godt jeg ikke er alene med disse kablene som glemmes før kjøreturen tar sted :P

 

har røska et par kabeltromler og noen veggontakter på garasjen selv skal det sies :D

 

 

Men om det er farlig å ha motorvarmer tilkoblet mens motor er i gang har egentlig ingen betydning. Er bare ei kolbe som varmes, og som vil bli varm alikavel når motor er i gang..

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, godt jeg ikke er alene med disse kablene som glemmes før kjøreturen tar sted :P

 

har røska et par kabeltromler og noen veggontakter på garasjen selv skal det sies :D

 

 

Men om det er farlig å ha motorvarmer tilkoblet mens motor er i gang har egentlig ingen betydning. Er bare ei kolbe som varmes, og som vil bli varm alikavel når motor er i gang..

 

ja sant men kolben tåler ikke alt av varme heller, da kan den brennes.

kolben varmer kun opp til ca 20 - 40 grader hvis jeg ikke tar helt feil, mens motoren når en varme på 80- 100 grader. så jeg ville ikke ha stolt på det nei.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja sant men kolben tåler ikke alt av varme heller, da kan den brennes.

kolben varmer kun opp til ca 20 - 40 grader hvis jeg ikke tar helt feil, mens motoren når en varme på 80- 100 grader. så jeg ville ikke ha stolt på det nei.

Poenget hans var vel at kolben sitter i motoren som holder 80-100 grader, ergo vil kolben bli varmere enn 20-40 grader pga varme fra motoren..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter ikke kolben der uanset da? uavhengig om den er på eller av?..

 

jo altså, selve kolbe armeringen tåler det nettopp fordi den sitter jo fast i blokken, men da er ikke strømmen koblet til. som igjenn forsterker dette.

 

i verste fall vil el kolben smelte (kortsluttning) som vi har sett resultater av før.

 

220V pluss 80 grader i motoren, tror ikke det er så heldigt.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår