Gå til innhold

Golf '90 og toppen

Ranger emnet


stempelring

Anbefalte innlegg

For en måned siden skiftet jeg toppakning på en golf 90 mod. Grunnen var at bilen kokte over, og at det var vann i olja. Alt virket fint og flott etterpå.

 

Så for noen dager siden kokte bilen over igjen, og dagen etterpå startet den ikke. Da jeg da sjekket tennplugger, fant jeg mye vann på pluggene. (olja var fin) Fikk tørka og rensa litt, og så startet bilen igjen. Da skjedde det mystiske...

 

Bilen svev i et par minutter, og da kom det plutselig eksos ut av ekspansjonstanken og fra radiator. Etter dette ble olja hvit igjen.

 

Det jeg lurer på om noen kan tenke seg at det faktisk er toppen som er sprukket?

Setter min lit til at toppakningskifte ble gjort helt korrekt. Skulle det vise seg at toppakningen har gått igjen etter en måned, lurer jeg på om noen har et smart svar på hvorfor eksosen plutselig blanda seg med kjølevæska?

 

Alle svar og diskusjoner mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke være nødvendig å bytte bolter på disse motorene :)

 

 

men virker som om du har blåst pakningen en tur til gitt..

 

husk at etter at du har bytta pakning, så bør du kjøre litt rolig en stund :)

 

Boltene på disse motorene skal byttes, sjekket dette opp i går faktisk. Holder på å bytte toppakning på en passat -94, og det er samme type motor i disse som i golfene.

 

Må innrømme at jeg har syndet her for jeg har byttet toppakning på 3 åttitalsgolfer uten å bytte bolter, selvom det står i både haynesboka og det blir sagt hos møller. De går den dag i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boltene på disse motorene skal byttes, sjekket dette opp i går faktisk. Holder på å bytte toppakning på en passat -94, og det er samme type motor i disse som i golfene.

 

Må innrømme at jeg har syndet her for jeg har byttet toppakning på 3 åttitalsgolfer uten å bytte bolter, selvom det står i både haynesboka og det blir sagt hos møller. De går den dag i dag :)

 

 

i følge autodata osv så står det at boltene ikke trenger og byttes!

 

 

sikkert kurrant og bytte dem selvom! koster nok ikke mange kronene!

 

 

jeg har selv aldri bytta bolter, og har ikke hatt noen problemer med det!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår