Gå til innhold

Aut kasse problemer

Ranger emnet

firelude

Anbefalte innlegg

Halla ! Min Lancer - 93 mod med autkasse gjør livet surt ! Når jeg har kjørt en stund og bremser ned vil ikke kasse slure , den kveler nesten motoren . Jeg girer da manuelt ned og alt er i orden . Inngrepet i revers er noe hardt , ny olje og rett nivå . Er det noen justeringer ? Dette er vel typisk Mitsu når det gjelder kasser , man eller aut spiller visst ingen rolle .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla ! Min Lancer - 93 mod med autkasse gjør livet surt ! Når jeg har kjørt en stund og bremser ned vil ikke kasse slure , den kveler nesten motoren . Jeg girer da manuelt ned og alt er i orden . Inngrepet i revers er noe hardt , ny olje og rett nivå . Er det noen justeringer ? Dette er vel typisk Mitsu når det gjelder kasser , man eller aut spiller visst ingen rolle .

hvordan var den gamle oljen ? ja det er en rekke justeringer på disse kassene og det skal stemme overens med resten, motor, gass osv.

hvordan girer kassen ? er den hakkete, girer den sent osv.

få litt mere informasjon så skal vi se om vi kan finne noen løsning på det.

i verste tilfellet så er lamell plater slitte/brent, lager og div. og helt på spissen så må du bytte kassa.

har du feks. justert noe på kassa ? wirer og slikt ?

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaaaa........ den gamle oljen så mest ut som motorolje , jeg mener denne kassen skal ha ATF . Har ikke justert på noe , bilen er kjørt 157 000 km , pussig at en kasse ikke holder lengre ? I motbakker når bilen drar tyngre girer ikke kassen ned før jeg bruker " kickdown" fungsjonen eller drar i stikka ,men dette gjelder ikke bestanding . Motoren rister og drar tyngre og tyngre helt til den kveles ,gjelder også når jeg bremser helt opp i "D" . Har opplevd at kassen " sparker " under kjøring , dvs jeg kjenner i et kort sekund nøkking/viberasjon .Power, Eco og overdrive fungerer tilsynelatende ok . Oljen ser bra ut selv etter en formiddag med mishandel .Det virker som at kassen ikke frikobler/slurer når gassen slippes ,minner om et tilfelle jeg hadde på en manuel giret bil der det var problemer med clutch / svinghjulslager , bilen gikk framover selv om at clutchen var inntrampet . Det er vel et oljetrykk som holder girene i inngrep og når jeg drar i stikka overstyrer jeg dette systemet ? Har skiftet olje 3 ganger men det samme er det samme . Det må nevnes at jeg " kjenner " mye til drivverket i ratt/pedaler , kan vel være noe lagergreier som er nesten rasert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider