Gå til innhold

Girkasse spm, hvilken kasse skal jeg bruke?

Ranger emnet


ealoken

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ei 262cr kasse a?

eller 265!

trur a det skulle holde til den effekten..

tko er vel litt i drøyeste lagen for den effekten du har vel..

 

Han har ikke mer enn 132hk nå da:klovn: hehe!

 

Men, uansett, det skal være en prosjektbil har jeg inntrykk av, og da er ikke "holdbarhet" det aller største temaet. Ryker kassa, så ryker den.. da får man dra fra den gamle 240 GL'en eller no til å criuse til og fra jobben med.

Det å ha en 350hesters driftebil som bruksbil går heller dårlig. Bruker tonns med fuel, du vil konstant leke deg(Lappen sitter løst,hehe), sliter bilen ned jævla fort, og du står med sjegget i postkassa hver gang det skjer noe.

 

Så, sålenge detta er et prosjekt; Prøv 260'n... :)

262cr tåler noe mer enn 265, men nyere 260 har samme innmat som 265, bare forskjellig sprengkåpe, og 1:0,82 på 5te giret.

262 har 1:1 på 5te giret, og kassa er fysisk litt kortere enn 265.

 

Jeg ble dog råda til å se på Bmw diesel ZF-kasser. Disse tåler vesentlig mer enn gamle getrag-kasser, men krever litt ombygging(sveising) av clutchkåpa. Var en som solgte ei komplett ZF-kasse på blocket.se for en stund siden, han skulle ha 4500kr komplett, ferdig ombygget for 940(og 740) med spakstell, oppheng og det hele. Den tålte visstnok mye, for han kjørte 450hk 16v-motor og litt over 500nm... Noe å tenke på det! Getrag blir satans dyrt etter hvert.

Bmw M5-kasse burde også vurderes, tåler satans mye mer enn hele 260-serien.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er en til, dog litt dyrere... men fullt brukbar vil jeg tro! "Ferdig"-konvertert og greier.. Mye billigere enn Getrag 265 og 262 nå om dagen hvertfal.

 

http://www.blocket.se/vi/9772737.htm?ca=1_10_s

 

Lest Nederst...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du syns dem kjørte hardt? :P

Kjører 6000mm/min, 10.000rpm og 5mm kutt i makinoane på jobben... Det kan du kalle hardkjøring m Ø63mm hertel fres! Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh nei mente de kjørte forsiktig!!

 

*heh nå når vi er igang med maskineringsprat så greier jeg ikke dy meg! sjefen kom bort idag med brosjyre på en decel maho 5akse fres idag og lurte på om dette var noe kunne tenke meg! håhå da kan jeg fan smi både topper og det som værre er! B aksen går 150grader, pluss roterende bord:D

 

girkasse prat, andre enn kenneth som har prøvd suprakasse? lurer på om dette kan være et greit og rimelig alternativ til tremecen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår