Niberlin Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Hei hei. Sitter her å leker meg med din side sin importkalkulator. Jeg har et spørsmål; Når jeg skal skrive nettopris, så skal jeg skrive capris bilen er verd i Norge, eller skal jeg skrive prisen i euro omregnet til nkr? Så hvis jeg kjøper en bil verd 2.450 eur, blir det da prisen 20140nkr jeg skal skrive i kalkulatoren, eller er det ca hva en slik bil koster i Norge? Hva om det ikke finnes slike biler i Norge? Edit: Det kan da umulig stemme at denne herligheten kun koster 68000,- ferdig på veien? link til bil Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Jo, det kan stemme!;) Det er faktisk ikke så dyrt på så 'billige' biler som dette. Nettopris, er vel hva den koster i annonsen tipper jeg. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet November 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Nå ble jeg rusa på lykke, du. Håper det! Da skal isåfall førstebilen bli bruktimportert Honda. Da blir det jo ca samme pris som i Norge (om bilen hadde blitt solgt her) Noen som vet om diverse importfirma og slikt (nippon, need4speed) importerer for deg? Blir det mye ekstra? Mye arbeid å gjøre slikt selv? Men dette bruksfradraget, hva er det? Får håpe prisen holder seg stabil over nyttår da. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Prisen kan kanskje stige, eller synke etter nyttår;) Jeg kan ikke garantere at den vil koste dette, men jeg hadde planer om å ta inn E30 325i M-Tech med allt utstyr etc, og den ville havne på 30-40 000,- på skillter, og 10-18 000,- tollet inn. Så det er noe billigere... Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Får håpe prisen holder seg stabil over nyttår da. Engangsavgiften går opp på bensinbiler over nyttår... :puke: Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet November 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Ja, det vet jeg. Håper bare ikke det kommer til å slakte alt av drømmer om en skikkelig bil. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet November 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Kom til å tenke på en ting nå før jeg sovnet. Hvordan blir det med frakt til Norge om man kjøper bil i Tyskland? Noen med erfaringer? Noen som vet om diverse importfirma og slikt (nippon, need4speed) importerer for deg? Blir det mye ekstra? Mye arbeid å gjøre slikt selv? Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Ta fly/båten/toget nedover, og kjør bilen på hjulene hjem. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ducky Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Lurer på det selv, hvordan foregår hele opplegget fra du kjøper bilen i Tyskland til du får norske skilter her i Norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 tipper vel at du kjører inn på tollsone i norge og viser tyske papirer og får fratrukket den momsen. Dernest får du regninger og div. papirer og evt. prøveskilter? Så tar du med kvitteringer og betaler årsavgift hos BT og får nye skilter?! Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Men hva om man ikke vil kjøre hele veien selv å hente. Er det noen importfirma som kan fikse alt? Jeg betaler, så får jeg bilen på skilter. Blir det dyrt om et slikt firma, om det finnes noen, fikser dette for meg? Er ikke så kin på å kjøre ut av landet med fersk lapp. Enig med ducky. Er det ingen som kan skrive en guide/ evnt linke oss til en. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 google :P Importskolen Litt usikker på seriøsiteten i denne Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Så tar du med kvitteringer og betaler årsavgift hos BT og får nye skilter?! Bilen må vises på kontroll hos Biltilsynet før registrering, samt alle avgifter må være betalt. Som regel betales engangsavgiften etter teknisk kontroll, siden Tollvesenet liker å basere sine utregninger på talla BT legger i sine systemer. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg