Gå til innhold

Mer hk!!

Ranger emnet


[dEvil]

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med type-r dekaler mener han vel klistremerker ala de på honda type r av no slag kanskje..hehe.. den ugla under panseret høres vel ofte på f eks cosworth'r og anna rart med turbo ja..hehe.. har vel også noe med trykket som slippes opp å gjøre ;P

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [dEvil]

men hva er type-r dekaler????? POP-OF PSSSSSH!! =) URRR

 

du spør mye du.

hva med å ta deg en tur på google?

 

f.eks: Blow Off / Dump - valve FAQ: http://www.alltrac.net/tuning/bovfaq.html

 

her står det forklart ganske enkelt hva en dumpventil gjør, hvorfor den er der, og ja, alt du lurer på.

da bør du fort kunne ressonere deg fram til at en golf GTI ikke har noe overtrykk, og dermed ikke noen plass å sette en dump ventil.

alle vw motorene som originalt stod i golf 2 (untatt td) er NA motorer, (Engelsk: Naturally Aspirated, de suger luften selv - sugemotorer - etc), og de har kun undertrykk (og vakuumlekasjer).

 

et kjapt søk på google etter type-r decals gir deg følgende:

 

http://www.google.com/search?q=type-r+decals

 

det er snakk om klistremerker som gjør at bilen din går fortere.

 

 

En luftmengdemåler (engelsk MAF sensor, mass air flow) er en innretning som sier fra til hjerna i bilen din om hvor mye luft som har blitt sluppet inn i innsugsmanifolden, slik at hjerna kan finne frem til hvor mye bensin den skal sprute inn - slik at bilen din yter best til enhver tid.

 

håper du ble litt klokere nå.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

 

du spør mye du.

hva med å ta deg en tur på google?

 

f.eks: Blow Off / Dump - valve FAQ: http://www.alltrac.net/tuning/bovfaq.html

 

her står det forklart ganske enkelt hva en dumpventil gjør, hvorfor den er der, og ja, alt du lurer på.

da bør du fort kunne ressonere deg fram til at en golf GTI ikke har noe overtrykk, og dermed ikke noen plass å sette en dump ventil.

alle vw motorene som originalt stod i golf 2 (untatt td) er NA motorer, (Engelsk: Naturally Aspirated, de suger luften selv - sugemotorer - etc), og de har kun undertrykk (og vakuumlekasjer).

 

et kjapt søk på google etter type-r decals gir deg følgende:

 

http://www.google.com/search?q=type-r+decals

 

det er snakk om klistremerker som gjør at bilen din går fortere.

 

 

En luftmengdemåler (engelsk MAF sensor, mass air flow) er en innretning som sier fra til hjerna i bilen din om hvor mye luft som har blitt sluppet inn i innsugsmanifolden, slik at hjerna kan finne frem til hvor mye bensin den skal sprute inn - slik at bilen din yter best til enhver tid.

 

håper du ble litt klokere nå.

 

takk for det=) men det er en ting til jeg lurer på... om det går ann å sette noe slikt på en G60 motor... har så jævelig lyst på pop-off eller noe sånnt...

Audi S2 2.2 20v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [dEvil]

 

takk for det=) men det er en ting til jeg lurer på... om det går ann å sette noe slikt på en G60 motor... har så jævelig lyst på pop-off eller noe sånnt...

 

G60 har kompressor, og den er drevet av motoren/registeret og ikke eksos. det vil si at det ikke er mulighet for at noe overtrykk kan bygge seg opp foran gasspjeldet.. ergo, intet behov for en BOV.

 

en g60 eller g60t/t60 (turbokonvertert g60) er derimot en annen sak.. og mye dyrere å holde i drift :)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [dEvil]

 

vet at det blir en PSSSSH lyd jah... men det er noe som er fetere...høres ut som det er en ugle under panstret...

 

hehe.. "sprettball poff" det, vis du har konfilter da blir d san lyd du tenker på,den er rå! men da kan du ikke ha dump ventil,vis du skal ha "sprettball poff"

Driving Is Noting Without Control

-Audi A4 Turbo Quattro

xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert)

xGolf 2 gti turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh...

NBS vet å ta seg betalt, hos lille snille meg så får man dem "noe" rimeligere.

Eks:

Komplett forstilling med bremser, motor, gir .. ja rubbet, samt all el man trenger for si, tja 20'k kr.

 

 

 

Originally posted by Laaars

Så du slang opp en tråd om VR6 her... kan jo kjøpe den så har du mer HK med en gang. NBS selger VR6'ere for 30.000,-

VW og Dodge, en tynn röd linje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår