Dammed Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Zetec: :O Sykt.... men hva syns dere om den forsterkeren? Er den noe bra? Poenget med at vi begynte å gå mot 10.000kr merket er at jeg vil kanskje kjøpe brukt og da blir det allikevel ca 5000 kr samlet. ;) Men hva syns folket om MX18? Og hva er sånn ca litermål til en refleks kasse og til en lukket kasse, sånn grovt tenkt? edit: er det VAS verdiene som er liter mål på en portet/refleks kasse? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Zetec: :O Sykt og, poenget med at vi begynte å gå mot 10.000kr merket er at jeg vil kanskje kjøpe brukt og da blir det allikevel ca 5000 kr samlet. ;) Men hva syns folket om MX18? Og hva er sånn ca litermål til en refleks kasse og til en lukket kasse, sånn grovt tenkt? 18” Compact Optimal Sealed: 3.0 4.0 Ported: 5.0@35hz 7.0@34hz Edit: 3.0 cu.ft= 84.95L 4.0 cu.ft= 113.26L (stemmer dette?) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 4.0 hva da? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 cu.ft. Sjekk edit :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Ok... men da ser jeg det som en selvfølge at de som selger RE MT setter det som en tilleggsopplysning på info om MT at det ikke er til å spille musikk med. :) Det har du rett i. Designed for a single sonic goal: “To be the ultimate in SPL.”The MT SERIES is built for brutality. Det burde være klart nok vel? I tillegg til at disse elementene lages på bestilling etter kundens behov. Vet du ikke hvilke behov du har er dette neppe elementet for deg. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Det har du rett i. Det burde være klart nok vel? I tillegg til at disse elementene lages på bestilling etter kundens behov. Vet du ikke hvilke behov du har er dette neppe elementet for deg. Er da mange som bruker ordet SPL element for elementer som også kan spille musikk. Men har selvfølgelig og hørt visse folk mene det spiller bra som musikk element og... merkelig nok. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Thermal Power Handling -Pe: 2000 W Det vil si RMS effekten? altså her så blir det at elemntet tåler 2000w rms? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreamtm Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Hei! Ser etter en 15" sub til ca 5000kr. Må være mulig å koble i 2 ohm, enten 2 ohm magnet eller 2x4 ohm magnet. Skal bli drevet av en Rockford Fosgate Power T10001BD forsterker. Altså 1000W rms. Eller en annen forsterker som er ca like bra. Vil du virkelig shake bilen så er dette subben for deg. Hvis de nye subbene til Focal er like rå som de gamle VX subbene så fikk denne 15 tommeren rattstammen i BMW E28 en min til å flakse nesten 1 cm når den gikk helt ned i kjelleren etter ultradype frekvenser de fleste ikke en gang har hørt. Test Ozzy O. mama I am comming home. Kjenner dere det ikke? Nei vel, synd, da mangler det mye i anlegget. Det har gått nesten ti år og ennå har ingen sub vist det samme. Men pass opp for billige kopier ute i marka, kremt. Det må stå Focal på dem. Dette var mye reklame for ett merke vi ikke har, men rett skal være rett. Have a look! Dette er massiv kraft og Hiend som får hårene til å bevege seg i takt med bassgitarens strenger. http://www.iceaudio.no og fly ikke å kjøp en billigere utgave, de kan ikke sammenlignes på noe sett og vis. Men ønsker du SPL og rocknroll gate anlegg så titt på Atomic som er en av de få amerikanske fabrikkene i dag. Flere av USA merkene man skryter av her inne er sannsynligvis laget på Atomic fabrikken. Atomic vil sammen med Memphis Caraudio gjøre seg godt synlige på SPL konkurranser fremover ser det ut til. Mer om dette finner dere på http://www.dreamtm.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 fant ut at en SX18 krever en kasse på ca 226,5 liter... Og en mk18 krever ca 198,2 liter... men det er ikke "så" vildt, MX18 krever en kasse med ca disse mål: 35cm x 75cm x 75cm... Så hvis du har en stasjonvogn så går det kanskje, men vanskelig ellers... Men det hadde vært fett med 2 18" ja... må ha en kasse på ca 400 liter eller med disse mål: 35cm x 105cm x 110cm Så tror nesten jeg må kjøpe meg en stasjonvogn.... :hammer Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Så tror nesten jeg må kjøpe meg en stasjonvogn.... :hammer Mini Van :D Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Hvis du skal ha DYP bass som du påpeker så hvorfor ikke ta kontatk med http://www.engenaudio.com å få klørne fast i 2 stk 12" SubZero? Det er skikkelig DYP bass elementer, med masse trøkk. Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 fordi jeg har lyst på 2 x 15" ;) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 fordi jeg har lyst på 2 x 15" ;) Da så. T4 er jo ett alternativ kanskje? Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 jau, men akkuratt nå så se jeg på: Kicker solo-baric L7 2 ohm og på MTX 9500 2x4 ohm kicker er på første plass pga av den har størst overflate, skal sjekke diverse andre verdier før jeg bestemmer meg, men den er på 1. plass for nå :) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Ja, dybass har SubZero, ute tvil. En stor lukket kasse og nok effekt på dem, og du spiller dypere enn hva grunnmuren bygger!Eventuelt båndpasskasse, nok effekt og ikke minst strøm så klatrer disse høyt oppe på pallen.. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg