turboknoll Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 greit nok det, når motoren min var nybyggd, benket vi riktig nok bare motoren, men det er en god del år siden. da lå den på ca 250 ut fra svinghjulet. så jeg er enig med at det kan være rundt 200-220 på hjula, jeg så etter i noen gamle kvitteringer, så viser deg seg at det er montert forsterka råder når den ble overhalt. Jeg snakket med en tidligere kolega av meg, og han fortalt noe av det samma dere sier, at underdelen er dårlige på ET. så jeg har vel hatt flaks med de forige ticene jeg har hatt. Så jeg tar av meg hatten for dette....... Men det er ikke noe problem å hadde moro med ET motor for det!!!! Siter 90` Vectra 2000 16v 91` Vectra 2000 16v 4x4 96` Combo 1,7 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 det går fint å ha det morro med orignal et. 182 hk sparker da relativt friskt. var en meget kjapp bil når den kom ,og er vel ikke noe treg sett med dagens biler heller.. kjører man fornuftig så funker det som fjell... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Hmm.. Turbo lader 0.7 bar. Av trim er det effektanlegg, åpent filter, chip og bleedventil. Høres da ikke så overkill ut.. Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Som sagt, moderat trimming så holder de langt med normalt vedlikehold. Skal det trimmes hardere ->220hk bør rådene byttes, eller enklere å bytte blokka til ft/fk. Har selv hatt 230et @0,9bar 3"eksos, chip og åpent filter, gikk veldig mange km uten problemer (helt til oljereturen ble slått av..) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Okok.. Høres jo ok ut... Valget står mellom 740tic og saab 9000turbo. Hvilken ende bilen drar i betyr ingenting da jeg allerede har en "leke"bil :) Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T O N Y Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 gå for 740 ikke saab:P Siter kvifor gå når man kan sykkla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboknoll Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Helt enig. volvo er det som er bil!!!!!!!!!!!!!!!!1 Siter 90` Vectra 2000 16v 91` Vectra 2000 16v 4x4 96` Combo 1,7 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 RWD = King Of The Road Seff 740`n :) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 åssen modell er s**b'n a? om det er i samme år/pris klasse osm volvoen ville jeg helt klart gått for den! og som andre her har sagt, at det er svake råder i den betyr nada(om du ikke er uheldig da) sålenge du buker litt vett, og ikke skal ha uhorvelig med effekt.. *btw, 740 turbo(eller jeg skal vel si 760) var den raskeste serieproduserte bilen i sin klasse når den kom.. om dette stemmer 100% skal jeg ikke si, hvertfall noe jeg har hørt flere plasser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 åssen modell er s**b'n a? om det er i samme år/pris klasse osm volvoen ville jeg helt klart gått for den! og som andre her har sagt, at det er svake råder i den betyr nada(om du ikke er uheldig da) sålenge du buker litt vett, og ikke skal ha uhorvelig med effekt.. *btw, 740 turbo(eller jeg skal vel si 760) var den raskeste serieproduserte bilen i sin klasse når den kom.. om dette stemmer 100% skal jeg ikke si, hvertfall noe jeg har hørt flere plasser Stemmer det, 745 var den raskeste serieproduserte stasjonsvogna da den kom. Men hvis valget hadde stått mellom Saab og Volvo, så ville valget vært veldig enkelt. Volvo for alle penga :) Du kan ha den veldig mye moro med en original B230ET, den tåler greit en chip og litt ekstra ladetrykk. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Mye rart her gitt:) Jeg har vært med på mye rart, men nå har jeg kjørt min b230et med chipp,eksos,filter å ca 1 kg i lade trykk! å sånn har den gått i nesten hele sommer! Ikke noe problem! Åjeg BRUKER bilen min får å si det sånn! Mvh Petter Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Mye rart her gitt:) Jeg har vært med på mye rart, men nå har jeg kjørt min b230et med chipp,eksos,filter å ca 1 kg i lade trykk! å sånn har den gått i nesten hele sommer! Ikke noe problem! Åjeg BRUKER bilen min får å si det sånn! Mvh Petter Som sagt så går dette bra en stund ,men så før eller siden smeller det.. gjelder forøvrig de fleste motorer,de tårler ikke mye om du kjører maks turtall fra kald motor over lengre tid.. MR2nytern: om du kjøper bilen, så har du sikkert gjort et ok kjøp. Bare ta deg tid til å kjøre motoren gjennomvarm før du bruker høyrefoten aktivt.. det er smart å holde turtallet under 3000 rpm de første 15 minuttene.. man må ikke se på vanntemp, oljen bruker lengre tid å bli driftsvarm.... Det er dette som er trikset for å få motoren til å leve, samt hyppige oljeskift(10000 km) Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Det at man lar motoren bli varm før man bruker høyrefoten, er jo en selvfølge da.. Jeg skifter olje hver 5,000 km. Men i det siste har jeg blitt plaga med at det kommer masse bensin i olja. Tror ikke den greier å forbrenne skikkelig når den er kald. Går forøvrig ikke på tomgang heller når den er kald. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Det at man lar motoren bli varm før man bruker høyrefoten, er jo en selvfølge da.. Jeg skifter olje hver 5,000 km. Men i det siste har jeg blitt plaga med at det kommer masse bensin i olja. Tror ikke den greier å forbrenne skikkelig når den er kald. Går forøvrig ikke på tomgang heller når den er kald. der finnes nok av de som har litt vondt for å bevege høyrefoten..... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Som sagt så går dette bra en stund ,men så før eller siden smeller det.. gjelder forøvrig de fleste motorer,de tårler ikke mye om du kjører maks turtall fra kald motor over lengre tid../QUOTE] Dem som kjører motoren sin hard før den blir var ber jo om motor ras! Som det blir sagt i hele tråden her så har alt dette med velikehold å gjøre! Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.