Gå til innhold

242 under oppbygging

Ranger emnet

SStande

Anbefalte innlegg

ja blir en del jobb med bakenden men det blir verdt de:D blir ikke noen vanlig volvo ræv det nei:p

har et fint verksted som jeg skal så å sveise i.. men er dritt med elektrode!! blir trådaparat snart da:D:D

hehe,er jo ikke så mye rust det her da..! ikke i forhold på den som jeg har nå,å der sveiset jeg og fattern ALLT av rust som var.. kan tro det var mye jobb og slit men ble absolutt verdt de:D er første bile jeg har enda:D:D kommer ALDRI til å selge den... hehe,for mange minner:/

kommer bilder i morgen folkens:D:D

bilde av kjerra mi nå.. 1978 244

bilenmin.jpg

hehe,hjemmelagde øyelokk av blomsterkassa til naboen:D

ble dårli på venstre side der dere ser det er litt mindre enn på høyre side:p

hehe,litt hjemme mekk må til vettu:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det noen som vet om der er mulig å få en audi 200 quattro girbox til å passe på en v8 slik at det går med 4hjulstrekken?

Hva slags V8'er?

Chevy V8 og auda quattro gearbox? hahahaha...den raser såfort du setter den i gir....

å tenk så lettet flyet og fløy.. UTEN propell:D

HÆ????

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikker på hvilken v8 enda.. men det skal vere en med mye fres i.. ikke 305 eller 350.. tenkte mer på 426 hemi motoren fra 70 tallet:D men de koster jo flesk da:(

gearboxen på 200 quattro tåler jo fint 400 hester da..!!! det er ikke noe prob.. tenker mer på om det i de hele går å få den på??

ja flyet lettet å fløy uten propell:D:D (volvoen) men det landet fort!!!!! ligger jo ganske bra i lufta en volvo da:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En girkasse tåler uendelig med hestekrefter. En girkasse tåler kun en viss mengde dreiemoment. Girkassa i Hayabuza turbo (500 hk?) vil ikke tåle en standard B230A...

En Chevy 350 har knapt 400 Nm, en hemi-motor har vel ihvertfall 500 Nm. Jeg vet ikke hvordan styrken er på Auda-kassen i forhold til en Getrag 262, men en Chevy 350 knekker denne uten problemer...

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er jo sant de.. getragen tåler jo mer Nm en den audi kassa men på getragen har man ikke 4wd..!! det er de jeg driver å lurer på.. uansett så skal de jo på turbo på 8'ern da så det kommer til å gå ganske bra:D med skulle hatt kasse som tåler det.. hmm(tenke tenke) noen som vet om en kasse som tåler 6-800Nm da? som i tilleg er 4wd kasse?? der fikk dere noe å tenke på ja:D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelingskasser: NP203 (med senterdiff - 6-800 Nm?), NP205 (1000+ Nm), NP208 (4-500 Nm)...disse passer til chevy-kasser (auto og manuell) men dette er en annen type kasse enn det du er ute etter...

4x4 supra-kasse? ferrari, lambourgini osv har vel kansje noe, ikke lett å få tak i, men...

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er ingen som har sagt det blir enkelt. men alt går.. ingen ting som heter problem.. er bare utfordring!!:D jo skyline motor hadde jo vert fint de,men det er ikke de jeg er ute etter.. er mere ute etter den gromme 8'ern fra 70 tallet:D hehe,ferari.klassen blir nok litt for mye for meg ja.. hehe:p har allerede tenkt på det med vektfordelinga:D blir ikke noe problem de.. hehe:D HMM,skal tenke litt på NP205 kassen du.. hørtes int. ut den må jeg si..(tenke tenke)

hehe,så nå en dag så tenkte jeg at jeg skulle spørre min gode venn V Ottar om han vilde sitte i motor-rommet mit å gi meg litt fres:D hehe(humor) NOT...

men blir vanskelig å få til for jeg har lyst til å ha en kasse som har akslinge på seg kan du si, men da blir det problem med plassen for da må jo motoren ganske langt frem for at det skal gå.. er litt i planleggings fasen enda på det så jeg får se hva det blir.. men V8 skal det vere.. behøver ikke ut med mer en ca 20 store lapper for en hemi fra 70 tallet.. så det er ikke så dyrt når man tenker på hva for eks. en fk motor trenger for å få samme ytelsen..

men som sagt jeg får se:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider