Gjest brunerune Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Synes bokstavene er penere på de nye skiltene :) :word_ms Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 men det er ingen som har ettermontert midtarmlene? Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennyman Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Så du tenkte på å montere tåkelys, gjorde dette selv tidligere i høst. Kjøpte noen billige tåkelys for ca 4-500 inkl frakt :D (som det faktisk virket som det var grei kvalitet på). Skal hive ut noen bilder senere i dag om jeg husker, litt vanskelig å forklare ;) Siter 1997 Audi a4 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Så du tenkte på å montere tåkelys, gjorde dette selv tidligere i høst. Kjøpte noen billige tåkelys for ca 4-500 inkl frakt :D (som det faktisk virket som det var grei kvalitet på). Skal hive ut noen bilder senere i dag om jeg husker, litt vanskelig å forklare ;) herlig :) Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennyman Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Pics: Glemte å ta bilde av grillene ute av bilen, men kan ta det i morgen ;) Siter 1997 Audi a4 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Pics:http://i73.photobucket.com/albums/i237/k-kenny/A4/03122006018.jpg http://i73.photobucket.com/albums/i237/k-kenny/A4/03122006017.jpg http://i73.photobucket.com/albums/i237/k-kenny/A4/03122006024.jpg http://i73.photobucket.com/albums/i237/k-kenny/A4/03122006022.jpg http://i73.photobucket.com/albums/i237/k-kenny/A4/03122006016.jpg Glemte å ta bilde av grillene ute av bilen, men kan ta det i morgen ;) Stilig med Stavanger regga bil i Alta... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Dette så ikke dumt ut Kennyman, hvordan gjorde du det med kablingen? Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennyman Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Kablinga: Plasserte et rele nært batteriet for minst mulig strømtap. Ledningen fra høyre tåkelys la jeg oppå bjelken i frontfangeren(stripset fast i spyleslangen), og førte begge ledningene sammen opp under hovedlykta. Fulgte panserwiren bakover og koblet til releet. Jordinga til releet koblet jeg til nærlyset slik at jeg ikke skal få bot for å ha for mange lys på :D Kjøpte brukt org bryter, var ferdig ledning fra relepanelet og opp. Plasserte i org rele i relepanelet(ellers lyste bryteren hele tida, orket ikke forske siden jeg hadde rele). Stjal styrestrøm fra org releet og førte det opp gjennom hullet til panseråpninga(gummiplugg, måtte lage ekstrahull) og til releet. Fulgte rele og ledning med tåkelysene. Thats it :D Edit: måtte fjerne ene fløyta, skikkelig pinglelyd nå, hehe. Edit2: jorda først selve tåkelysene bare i rammen i frontfangeren, men da fikk de ikke jording, så måtte jorde rammen også ;) Er tøft med stavangerregga bil i Alta ja, henta den selv. Kan ikke huske å ha sett flere biler her med RH:hvaskjera :fatality: Siter 1997 Audi a4 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Er tøft med stavangerregga bil i Alta ja, henta den selv. Kan ikke huske å ha sett flere biler her med RH:hvaskjera :fatality: Min bruksbil: Fin camber?? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennyman Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Mente her i alta ;) Fin bil, men hva er camber? Sitter her og tenker at det er noe med vinkel :ahahahhaha: Hmm, kanskje jeg også skal sladde litt av skiltnummeret, men ikke nå :D Siter 1997 Audi a4 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Mente her i alta ;) Fin bil, men hva er camber? Sitter her og tenker at det er noe med vinkel :ahahahhaha: Hmm, kanskje jeg også skal sladde litt av skiltnummeret, men ikke nå :D Negativ camber er når dekka står stilt slik i vinkel / \, positiv camber er dekka slik: \ /. Begge vinklene er egentlig uheldig for feil slitasje på dekk, dårligere feste osv. Men ser fett ut, det som betyr no:D Men tilbake til zuhr's bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Kablinga: Plasserte et rele nært batteriet for minst mulig strømtap. Ledningen fra høyre tåkelys la jeg oppå bjelken i frontfangeren(stripset fast i spyleslangen), og førte begge ledningene sammen opp under hovedlykta. Fulgte panserwiren bakover og koblet til releet. Jordinga til releet koblet jeg til nærlyset slik at jeg ikke skal få bot for å ha for mange lys på :D Kjøpte brukt org bryter, var ferdig ledning fra relepanelet og opp. Plasserte i org rele i relepanelet(ellers lyste bryteren hele tida, orket ikke forske siden jeg hadde rele). Stjal styrestrøm fra org releet og førte det opp gjennom hullet til panseråpninga(gummiplugg, måtte lage ekstrahull) og til releet. Fulgte rele og ledning med tåkelysene. Thats it :D Genialt, er nok flere som liker howtodoen din. Virker som en grei måte. :) Negativ camber er når dekka står stilt slik i vinkel / \, positiv camber er dekka slik: \ /. Begge vinklene er egentlig uheldig for feil slitasje på dekk, dårligere feste osv. Men ser fett ut, det som betyr no:D Men tilbake til zuhr's bil! hehe, det ser faktisk litt kult ut ja :) Litt OT må enn tåle. Men synes det er litt rart at ingen andre har tenkt på ettermontering av midtarmlene altså :doh Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 men det er ingen som har ettermontert midtarmlene? Har ikke ettermontert men har det i bilen, trur ikke det skal være veldig vanskelig ak. Var par muttere under der askebegeret bak er. Om du får tak i den bakre delen av midtkonsollet som har sittet i en bil med midtarmlene så slipper du lage hull i ditt.. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Men synes det er litt rart at ingen andre har tenkt på ettermontering av midtarmlene altså :doh Er jo ikke no stress å montere dette. Settes på boltene fra seteskinnene og på sidene av midtkonsollen. Her ser du hvordan konstruksjonen ser ut: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennyman Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 jorda først selve tåkelysene bare i rammen i frontfangeren, men da fikk de ikke jording, så måtte jorde rammen også ;) Siter 1997 Audi a4 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg