Gjest brunerune Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Dette er vel noe dyrt og lite behagelig på snøen?Eller? Jadda, er smooth shit det..! Bare du ikke har 155 bar lufttrykk i så.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Får dekk fra 611kr/stk i den dimensjonen hos http://www.dekkexpress.no i allefall. Genial butikk. Virket som det var hyggelig priser der også. Folk med erfaring derfra? genial bil! akkurat lik min:D bortsett fra at jeg har klimaanlegg også har jeg satt på 17" RS4 felger og installert bilstereo, skjer nok mere snart. Jeg har 16" piggfrie vinterdekk, og det er helt ok å kjøre på. 15" er litt mer behagelig igjen, men 16" funker helt fint:) Lykke til med prosjektet! Genial ja :D veldig fornøyd med bilen. Har anlegg liggende, men har ikke helt hatt tid til montering. Du kjører rundt på 215/55/16? Takk for det, satse på at det skjer noe mot sommeren, er også på jakt etter sommerfelger, 18" Lykke til du også :) Jadda, er smooth shit det..! Bare du ikke har 155 bar lufttrykk i så.. ;) hehe, har bare testet ut 195/65/15 på vinter samt noe 14" på golfen ;p Så ikke veit jeg ;) Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 hehe, har bare testet ut 195/65/15 på vinter samt noe 14" på golfen ;p Så ikke veit jeg ;) http://www.dekkonline.com er også billig, med gratis frakt. Ellers så kjører jeg nå på 205/65/15 ballonger med rallypigg nesten.. herlig det.. men uansett, piggfritt og 55 i profil er ikke noe stress, kjør på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 http://www.dekkonline.com er også billig, med gratis frakt. Ellers så kjører jeg nå på 205/65/15 ballonger med rallypigg nesten.. herlig det.. men uansett, piggfritt og 55 i profil er ikke noe stress, kjør på. Stemmer, sjekket prisene hos dem også. Ligger på Lillehammer, så er ikke mere enn 30mins tur dit. Evt så tenker jeg bare på å flytte over vinterdekkene til sommersfelgene jeg har, det er 15" det også. Enklest. Og eller bruke mere penger på sommersfelger :) Jeg virkelig haater det dritet som står på nå. Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Kjøp deg hjulkapsler på Biltema så ser det med en gang MYE bedre ut, lol :doh Eller hva med kapsler med spinners? ;) Torshov selger sånne. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindr Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Du kjører rundt på 215/55/16? Stemmer det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Kjøp deg hjulkapsler på Biltema så ser det med en gang MYE bedre ut, lol :doh Eller hva med kapsler med spinners? ;) Torshov selger sånne. Tenkte med engang SPINNERS!! hahaha :anger: :ass: Stemmer det! Hvordan synes du dette er på vinterføre? Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Er vel ingen som tilfeldigvis sitter på noe erfaring med dekkene: Produsent:NANKANG Modell: SV-1 NORDIC Dimensjon:215/55R16 Synes det var noe billig pris 612,- NOK ;p Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Jeg kjøpte noen Hankook Icebear dekk i år. Og de har fungert utrolig bra synes jeg. Kosta litt over 4000kr ferdig på felg. Det som er litt farlig med disse asiatiske dekka er at de ikke er laget for sånne forhold som vi har her i Norge. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Jeg kjøpte noen Hankook Icebear dekk i år. Og de har fungert utrolig bra synes jeg. Kosta litt over 4000kr ferdig på felg. Det som er litt farlig med disse asiatiske dekka er at de ikke er laget for sånne forhold som vi har her i Norge. aha, hva slags dim osv kjører du det på? Det er vel ganske nytt dette merke? Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Her er mine gamle sommerdekk; 205/55/16.. Ser du, mer gummi enn du tror:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Er endel gummi =P Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindr Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Hvordan synes du dette er på vinterføre? Går helt fint! Jeg merker ikke stor forskjell på 15" og 16", det er fortsatt nok gummi og slikt på 55 dimensjonen til at veigrep og komfor blir godt ivaretatt. Er vel ingen som tilfeldigvis sitter på noe erfaring med dekkene:Produsent:NANKANG Modell: SV-1 NORDIC Dimensjon:215/55R16 Synes det var noe billig pris 612,- NOK ;p En kamerat jobber i dekkforetning og sier at dekkene er ok, men i forhold til Nokian, Dunlop, goodyear osv, så skiller det ganske mye på veigrep og bremselengde spesielt. Det er ikke på vinterdekkene man bør spare inn, det er den største sikkerhetsoppgraderingen bilen kan få på vinterstid. kjøp heller billigere sommerdekk og sats på gode vinterdekk! Det kan spare deg for skader på bil, deg selv og ting rundt deg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 En kamerat jobber i dekkforetning og sier at dekkene er ok, men i forhold til Nokian, Dunlop, goodyear osv, så skiller det ganske mye på veigrep og bremselengde spesielt. Det er ikke på vinterdekkene man bør spare inn, det er den største sikkerhetsoppgraderingen bilen kan få på vinterstid. kjøp heller billigere sommerdekk og sats på gode vinterdekk! Det kan spare deg for skader på bil, deg selv og ting rundt deg:) Er det jeg også tenker litt på. Slike billigdekk, hehe. Men hadde en kamerat som kjørte på piggdekkene dems, og de fungerte veldig bra sa han. Men nå har ikke vinteren vært så veldig skummel enda eller ;p Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindr Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Hehe, piggdekk er ikke fult så kritisk som piggfritt da, det stilles litt høyere krav til utforming og gummiblanding på piggfrie dekk. Og som du sier, vinteren har vert snill. Her i Trondheim har det vært glatt én gang hittil i vinter, nesten så man ikke trenger vinterdekk:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg