Gå til innhold

Litt fakta om E46? :)

Ranger emnet

Magnalf

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal snart bytte ut Aud som har vært trofast til meg i 1,5 år og 60 000km. :lol:

Jeg har delvis bestemt meg for å ta opp et lite lån i banken og kjøpe meg en en nyere dieselbil, har lyst på diesel igjen.

Vet om en 2001 320 E46 diesel som blir til salgs rett over nyttår.

Er det noen store svakheter på disse bilene jeg burde vite om? Eller noen andre ting?

Bilen har xenonlys, aut. klima, automat m/ powershift (eller hva det het :P ), gått 60000km.

Ang. Xenonlysene, det finnes jo en haug av lykter man kan ettermontere på disse (angel eyes, etc.), åssen er dette når man har xenonlys originalt? Finnes det "styling-lykter" som er laget for det originale xenon-systemet også?

Takker for svar, er relativt grønn på BMW, og veffal E46 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som er kjedelig er at du knapt får tak i Coupe av dieselbilene..

Ingen vits å skifte ut hele lykta for å få angeleyes. Det jeg ville gjort er å kjøpe ett par fine sorte blinklys som står i stil med hovedlyktene, også Predator Chromium Angeleyes ringer.. De ettermonterer du i lykta, og det ser perfekt ut..

Funderer på E46 selv.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som er kjedelig er at du knapt får tak i Coupe av dieselbilene..

Trodde det ikke fantes Coupe diesel.... :wonder:

Ingen vits å skifte ut hele lykta for å få angeleyes. Det jeg ville gjort er å kjøpe ett par fine sorte blinklys som står i stil med hovedlyktene, også Predator Chromium Angeleyes ringer.. De ettermonterer du i lykta, og det ser perfekt ut..

:m'm:

EDIT: Trådstarter, i 2001 så kom den nye motoren i for 320d bilene. Den er med 150 hk kontra 136hk som var fra 2000 og "ned". Og i den sammenheng er det vel også gjort diverse andre forbedringer.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det ikke fantes Coupe diesel.... :wonder:

:m'm:

EDIT: Trådstarter, i 2001 så kom den nye motoren i for 320d bilene. Den er med 150 hk kontra 136hk som var fra 2000 og "ned". Og i den sammenheng er det vel også gjort diverse andre forbedringer.

Er det stor forskjell på disse motorene? Eller er det bare elektronikken som er spruta opp?

Denne jeg har kikka på er en 136 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noen forskjell på disse utover effekt. Men det er jo vanlig å forbrede evnt feil som har vært på 136hk'en....Men da er spørsmålet om det HAR vært feil på 136hk'en, og det vet jeg desverre ikke noe om....

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider