PoloGlenn Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 er det noen som har erfaringer med høyde justerbartsenkesett sama ka merke det er så lenge det kan justeres kas billi merker eg ikke bør kjøpe? og er det noen som kan ha et ligende til salgs? Siter golf1 cab prosjekt me lambodører Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Jeg har H&R justerbart på den ene Golf'en min (2'er Golf) og dette kan ihvertfall anbefales på det varmeste. Jeg personlig har ikke kjørt med et bedre understell før. Stivt og henger på bra samtidig som du har igjen mye kjørekomfort. Men dette er ikke det det billigste på markedet heller. Supersport er vel det du burde styre unna visstnok, da dette er i dårlig kvalitet og i stiveste laget (Les: Ubehagelig stivt). Vmaxx skal visst være av både bedre kvalitet og bedre kjøreegenskaper enn Supersport. Eyecandyracing fører forøvrig Vmaxx til den nette sum av 4997.50kr. Ellers så finnes det jo en drøss av andre gewinder som folk knapt har hørt om, og de fleste av de er det bare å styre unna, vil jeg tro. Legg heller litt mer penger i det første gangen, så slipper du å måtte kjøpe nytt etter en liten stund. Med andre ord; kjøp et med bedre kvalitet enn gjennomsnittet av billig-gewinder. De ektra kronene du betaler er garantert verdt det i lengden. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Vil helt klart slutte meg til mannen før meg å anbefale å spare litt lenger før man kjøper seg gewinde. Neste sommer har H&R gewinden min 10 års-jubileum, og den er fremdeles god å kjøre med. Et generelt problem med de billige gewindene er kombinasjonen av relativt bløte dempere og lite restfjæringsvei. Ettersom de fleste av oss vil senke nedenfor det TÜV-godkjente området ender det med at du så godt som konstant kjører på fjærveisbegrenserne. Det er derfor Supersport føles så stivt. Om du skrur det opp så du har 60mm senking så vil du nesten kunne kalle det komfort:). H&R og KW funker betydelig bedre når du skal ned mot 80mm og lavere. H&R tilbyr også dempere med 30 og 50mm kortede stempelstenger. Har selv enda en H&R-gewinde med 30mm rebound liggende til prosjektet mitt. Der mangla jeg 2 cm på ønsket senking foran da jeg prøvemonterte det på det helt tomme karosseriet. Det blir null problem å få det lavt nok, med andre ord. I tillegg har jeg fjæringsvei! En annen ting er rust på fjærbeinshylsa. Der er det hittil bare KW som har kommet med en god løsning: Rustfrie fjærbeinshylser og justeringsmuttere av komposittmateriale. Alle andre (H&R inkludert) vil ruste når du bruker dem om vinteren. VMaxx er ikke noe bedre i så måte, ettersom de har stålfjærbein (riktignok galvaniserte) og aluminiumsjusteringsmuttere. De av oss som fulgte med i kjemitimen og husker spenningsrekka vet hva som skjer når man får vann/salt på dette..... Den eneste løsninga på dette problemet er å gjøre som jeg har gjort hittil: Bytte til vinterunderstell (vanlige fjærbein) når man bytter til vinterhjul. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.