Gå til innhold

Bilder av deres Renault 5

henrix

Anbefalte innlegg

Ser du skriver 150hk i signaturen, i en GTE? Hva er gjort med den?

sitter en middels trimma 2.0l motor i den:) +grenrør og eff anlegg hele veien og Green kit:) får snart turbo oxo:) men usikker på om jeg gidder å sette inn enda.. det går fælt fra før av;) sitter en B20F i den nå (ifølge forrige eier..) men han hadde kjøpt den av han som bygde den siden han hadde pengee trøbbel..:)

dette er ifølge forrige eier:) bare sånn at det er klart;) bilen er visst bygd ganske profft med rally girkasse og clutsh:)(det er HVERTFALL fakta:P) hehe

VW passat 1.8T 99 mod. stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faktisk.. så begynner jeg å tvile litt:S fordi så bilder av en annen Renault 5'r nå.. helt lik motor? han sa det satt motor fra en volvo 460..? jeg driter i åssen motor det sitter i den egentlig:P men vil bare ha fakta på bordet:P fælt går den hvertfall:) men han sa motoren var borra opp:) så mulig det bare er borra opp til 2.0l da?:) du har sikkert litt peiling Hermanzen?:P hehe det sitter også trimkam på den:) skal slenge ut et bilde av motor rommet oxo:)

DSC04173.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er samme motor som i min gamle, en orginal Renault 5 GTE motor. 1721ccm, 95hk.

Mange sier det er en Volvo-motor som står i bilen, noe som ikke helt stemmer. Det er mer en renault motor som står i Volvoen (440,460)

Den går jo greit kun med 95hk, og at han har borret den oppe kan jo være sannsynlig, men den yter nok ikke stort mere enn maks 110hk. Det er ikke så stort potensiale i den motoren. Men 110hk er jo forsovit mye i en bil som veier 800kg ;)

Den vingen, skal den av? (Håper det) Ellers noen planer for bilen? Kanskje gå til anskaffelse av en orginal GTE/GT Turbo frontfanger? Den som står på er en gtx fanger ;)

Husk at du finner absolutt alt til disse bilene i england ;) http://www.rtoc.org http://www.k-tecracing.com

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey:D tusen takk!:) da skal jeg fjerne det på signaturen min:) bra vi fikk ordnet opp i det!:) men stemmer det at B20FT motoren passer i denne bilen?:) er keen på å sette inn:D men jeg skal fjerne spoileren ja;) lyst på styling til bilen oxo:) men ikke noe ekstremt! bare sånn at den ser litt vassere ut:) var ute istad.. så bytta jeg bensinfilteret.. å etter det så lekker det veldig fra ett eller annet sted:P hehe så prøvde jeg å burne litt med brekket på:P da lukta det plutselig noe rart inni bilen:P brennt på en måte.. men bilen gikk like fint:S bare stinka som F.. lurer på hva det var.. skal hvertfall ikke gjøre det igjen;) hehe Men den første Linken der? er det bare forum eller er det nettbutikk osv i den? fant bare gensere jeg! vingen skal ihvertfall av:) også blir det nok en sånn stilig vinge som kommer ut av taket liksom:) sånn som den blåe turboen på andre tråden her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen går må du være fornøyd. Renault 5 bilene er jo langt i fra driftsikre ;) Stemmer at B20FT passer, problemet er vist ledningsnettet som skal over, men har man tolmodighet går det fint!

Den første linken, http://www.rtoc.org er en stoooor Renault 5 GT Turbo klubb i England. Genial side som står mye tips og tricks på.

Bytt til gte-gtt fanger, så ser fronten MYE bedre ut. Hadde samme fanger som du har nå på min GTE, men byttet. Får kjøpt orginal frontfanger på http://www.cgbmotorsport.com

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. Ble lei fransk kvalitet. Hadde bilen jeg hadde vært en GT Turbo hadde jeg hatt den enda. Men GTE går fordårlig til å være en skikkelig feit bil. Motorbytte har jeg ikke kunnskap eller mulighet til å gjøre, så solgte den i sommer mot en god pris.Men dessverre er en R5 full av feil, så min gamle står i ro nå i Gjøvik hos den nye eieren. Så lenge man gidd å småskru og ha tolmodighet er det en sjef bil, vist ikke stopper den fort. Knall artig å kjøre på svingete vei.

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:P skjønner;) stramma viftereima osv istad jeg:) fiksa litt.. men veit du åssen man stiller inn tomgangen?:S min tomgang ligger på 3k liksom:P hehe så får jeg en fiselyd fra enten luftfilteret eller noe derbortene ifra når jeg skrur av tenninga.. men ikke spør meg hva det er for noe:P noen forslag?:P bilen er skikkelig morsom å kjøre:P han drar godt!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider